РОКСОЛАНА ДЖУРА: «МИ ЗРОБИЛИ ВСЕ ВІД НАС ЗАЛЕЖНЕ, ЩОБ НІМЕЦЬКИЙ ІНВЕСТОР ЗУПИНИВСЯ У БУРШТИНІ”

За оптимістичними прогнозами у Бурштині до 2020 року може відкритися нове підприємство,  соціально-економічне значення якого буде співставним для міста зі значущістю Бурштинської ТЕС.

Йдеться про те, що німецький концерн LEONI – один з найбільших у світі виробників електричних кабельних мереж для автомобільної індустрії, планує відкрити своє, уже третє в Україні, виробництво –  скоріш за все у місті прикарпатських енергетиків Бурштині.

На чому базується це передбачення і від чого головним чином залежить його реалізація у нашому місті?

Ці та супутні питання піднімаємо у розмові з Бурштинським міським головою Роксоланою Джурою.

– Роксолано Олександрівно, перед Великоднем, а точніше – 3 березня цього року,  у Вас побував генеральний директор української дочірньої компанії LEONI Штефан Шмідт. Дізнавшись про це, наші читачі запитують: «Про що ви домовились з потенційним інвестором?».

– Питання цікаве, але будьмо реалістами. Іноземні інвестори такого гатунку входять не просто в окремі українські міста чи області, вони входять в Україну, під державні гарантії. Кабмін передбачає для них  пільгові коридори, покращуючи для іноземного капіталу інвестиційний клімат. І за це можна тільки подякувати. Щира шана голові Івано-Франківської обласної державної адміністрації Олегу Гончаруку, який наполегливо веде з німецьким інвестором переговори, затримуючи його в нашій області.

Тому я б не перебільшувала, але й не применшувала  значення зустрічі Штефана Шмідта з міським головою Бурштина.

З одного боку, його приїзд на минулому тижні був для нас несподіваним. Ми ледь встигли купити  в магазині якісної питної води для поважного гостя.

З іншого боку, якщо ще у березні, після ретельного вивчення нашої території, яке тривало пів року – з серпня 2017-го, німці повідомляли, що вирішили тут зупинитися, то я вважаю, що тепер тим більше заводу у Бурштині бути.

Тому Штефан Шмідт, як мені здалося, хотів цього разу нарешті особисто познайомитися. І в буденній обстановці побачити міського голову, яка за короткий час побувала у Верховній Раді України, Кабінеті міністрів та інших високих інстанціях, підтверджуючи зацікавленість бурштинської громади у цьому інвесторі. Відверто кажучи, я всюди просила сприяння у тому, щоб LEONI прийшла саме у наше місто. І певна річ, що в компанії про це знають.

До того ж  Штефан Шмідт сказав, що він приємно здивований тією оперативністю, з якою юридичний та земельно-екологічний відділи міськради провели на запит компанії необхідні земельні процедури. Таким чином, він, мабуть, уже зацікавився нами як майбутніми партнерами. І це має для Бурштина велике значення. Адже до останнього часу на будівництво підприємства LEONI на своїй території розраховувала Кам’янка-Бузька Львівської області, де теж є для цього вигідне місце локації і логістика.

– Та доля усміхається Бурштину…

– У зв’язку з цим мене не покидає передчуття промислового відродження нашого міста і довколишніх територій. Адже останні десятиліття ми були свідками незалежних від нашої волі ліквідацій: потужного ДСК на території Дем’янівської сільської ради, цукрового заводу у Задністрянському, закриття цегельні та хлібокомбінату у нашому місті… І коли приходить визнаний світом німецький інвестор, який вже проявив себе в українських реаліях, і бачить в радіусі 50-ти кілометрів від точки будівництва заводу ресурс у 2500 робочих місць, то ми будемо робити все необхідне, щоб завод Леоні розвивався у Бурштині на благо нашої країни.

– Чи піднімав Штефан Шмідт тему більш продуктивного – офіційного візиту до Бурштина, який мав відбутися приблизно місяць тому, але чомусь зірвався?

–  Його офіційний візит разом з представниками Івано-Франківської ОДА  готувався на 12 чи 14 березня. Однак цьому завадила термінова поїздка Шмідта до Румунії, де зараз будується завод компанії  LEONI. Тоді у нас попросили вибачення за такий «форс-мажор».

А вже 3 квітня Штефан Шмідт зауважив, що з офіційною місією побуває у Бурштині тільки у тому випадку, коли LEONI здобуде через аукціон право користування землею – для розміщення робочих приміщень з виробництва кабельної продукції.

– Настільки  це питання залежить від міста?

– Головне, що залежало від міської влади і, зокрема , від нашого депутатського корпусу, уже зроблено. Прийнято рішення про виділення із загальної площі  індустріального парку 12-ти  гектарів землі промислового призначення та затверджено умови продажу права оренди цієї ділянки на земельних торгах (аукціоні), в яких разом і іншими претендентами на землю зможе брати участь і компанія LEONI. Маємо надію, що торги, організатором яких виступає Івано-Франківська товарна біржа, будуть для німецької компанії вдалими. До речі, на підготовку до проведення аукціону законом передбачено 45 днів.

– Роксолано Олександрівно,  Ви зазначали, що LEONI в Україні – не новий гравець. Шістнадцять років тому ця компанія впровадила у життя пілотний проект заводу в Стрию, минулого року відкрила завод у Коломиї. Виходячи з цього, спробуйте спрогнозувати, коли кабельне виробництво може запрацювати у Бурштині?

– Будь-яке передбачення у наш час – річ вкрай ризикована. Тим більше, що  остаточного рішення на державному рівні ще не прийнято. Та, зважаючи на те, що є серйозний намір інвестора і певні спільні напрацювання, то про вірогідні терміни відкриття нового заводу я запитувала у виконавчого директора підприємства LEONI в Коломиї, куди їздила з метою вивчення того, як працює підприємство, як почувається його колектив? Так ось, коломийський керівник звернув увагу на те, що станом на 1 січня 2020 року у LEONI уже є замовлення на продукцію, яку мали б випускати на новому  (бурштинському) заводі.

І ще одна важлива деталь. Як зазначається у офіційному листі Штефана Шмідта, надісланому нам ще до його квітневого проїзду у Бурштин, «сам виробничий процес базується на використанні екологічно безпечних і ощадних технологій та передбачає створення 2500 робочих місць».

– До слова, чи правда, що кілька тижнів тому компанія LEONI звернулася до міської ради з проханням допомогти підібрати приміщення, у якому можна було б проводити підготовку кадрів, щоб не возити для цього людей аж до Стрия?

– Таке звернення було. На жаль, запропоноване приміщення площею 1000 квадратних метрів, яке пропонувалася,  не підійшло. Тому компанія ще у пошуку. Хоча є непідтверджена інформація, що добрий варіант знайдено десь поблизу Бережанської траси.

У Бурштині ж готується до відкриття офіс представництва LEONI. Це приміщення знаходиться неподалік міськради  (колишній Кредобанк»).

–  Коломия, свого часу приваблюючи інвестора, за деякими оцінками вложила в реалізацію проекту сьогоднішнього заводу до 20 мільйонів гривень з міського бюджету. Бурштин не має такого фінансового ресурсу…

– Німецька сторона про це знає. І на нашу інвестиційну складову не розраховує. Але бізнес любить тишу, спокій і порозуміння.

І це саме те, що німецький інвестор відчуває у Бурштині – місті добрих людей і доброї енергії. Де злагоджено працює депутатський корпус, де є тісна співпраця громади і стратегічного партнера – ДТЕК Бурштинської ТЕС. Де відбуваються важливі соціально-економічні форуми за участі відомих управлінців, модераторів і фахівців зі столиці України, що свідчить про налаштованість міста на сталий розвиток і його європейський вектор.

Вважаю, що наш потенційний інвестор враховує і те, що у місті працюють два коледжі, чотири школи, шість дитячих садочків, розвивається торгівля (маркет мережі АТБ навіть працює у цілодобовому режимі)… А це, на противагу «страшилкам» скептиків, є доказом того, що далеко не всі люди виїхали за кордон, і працьовиті бурштинці, які не мають сьогодні доброї роботи, розраховують працевлаштуватися на LEONI. Тому так важливо,  щоб якнайшвидше на мапі Бурштина з’явилося підприємство, про яке мріють малі і великі українські міста.

Інтерв’ю вела Марія Палюга.

LEONI в Україні:

довідково

Автомобільна промисловість є головним клієнтом, для якого ЛЕОНІ розробляє і виготовляє високоякісну продукцію — комплексні бортові системи з інтегрованою електронікою. Виготовлені на заводах ЛЕОНІ в Україні кабельні мережі постачаються на заводи Польщі, Словаччини, Угорщини, Чеської Республіки, Німеччини, Іспанії, Португалії, Італії, Бельгії, Великобританії, США, Австрії, де  комплектують автомобілі світових брендів «Опель», «Порше», «Фольксваґен», «Ауді» та «Ламборґіні».

Джерело: Газета “Бурштинський вісник”

Опубліковано: 13.04.2018

Залишити відповідь