Виконавчий комітет Бурштинської міської ради відповідно до наказу Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 05.06.2018 р. № 130 «Про затвердження Порядку інформування споживачів про намір зміни цін/тарифів на комунальні послуги з обґрунтуванням такої необхідності», з метою одержання зауважень і пропозицій фізичних і юридичних осіб, їх об’єднань, повідомляє про оприлюднення проєкту рішення виконавчого комітету Бурштинської міської ради «Про встановлення тарифів на послуги з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення».
Проєкт рішення розміщено на офіційному веб-сайті Бурштинської міської ради в мережі Інтернет – переглянути. Додаток до проєкту – переглянути.
Структура тарифу на послуги з централізованого водопостачання:
Структура тарифу на послуги з централізованого водовідведення:
Обгрунтування необхідності встановлення тарифів на послуги з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення
Одним із видів діяльності КП «Житловик» є надання послуг з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення.
Протяжність водопровідної мережі становить 39,2 км, з якої водоводів – 23,9 км, вуличної водопровідної мережі – 13,8 км, внутрішньо квартальної та внутрішньо дворової – 1,5 км. Із усієї протяжності водопровідної мережі у ветхому та аварійному стані перебуває 2,8 км мереж.
Встановлена виробнича потужність водопроводу – 8,0 тис. куб. м. вод./доб. Розрахункові втрати та витрати води в мережах становлять 26,316 % від загального підйому води.
Загальна протяжність каналізаційної мережі – 36,9 км, з яких 4,5 км ветхих і аварійних.
Рівень діючих тарифів на послуги з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення не відповідають їх реальній собівартості. Станом на 01.05.2020 тариф на послуги з централізованого водопостачання відшкодовується лише на 65,0 %, на послуги з централізованого водовідведення – на 75,9 %. Внаслідок цього підприємство недоодержало за 4 місяці 2020 року за дані послуги від населення 299,4 тис. грн. та від бюджетних споживачів – 15,74 тис. грн. Тарифи на послуги з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення на 2020 рік виконавчим комітетом Бурштинської міської ради не встановлені.
Ріст витрат виробництва – мінімальної заробітної плати, особливо ріст цін на енергоносії та паливо-мастильні матеріали, прямо пропорційно збільшують вартість цих послуг. Так, собівартість 1 куб. м. централізованого водопостачання становила 11,72 грн., централізованого водовідведення – 13,97 грн. У квітні 2020 вона зросла до 15,44 грн./куб. м. з централізованого водопостачання та 16,56 грн./куб. м. з централізованого водовідведення.
При розрахунку планової структури тарифів планується собівартість в розмірі 13,80 грн. за 1 куб. м. з централізованого водопостачання та 14,86 грн. за 1 куб. м. з централізованого водовідведення, розрахунковий прибуток – 1,44 грн. у тарифі з централізованого водопостачання. Вартість централізованого водовідведення планується з нульовою рентабельністю.
Розмір тарифів на послуги з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення повинен відповідати економічно обґрунтованим витратам на їх виробництво.
Тарифи, які встановлені рішенням виконавчого комітету від 23.08.2019 № 167 «Про встановлення тарифів на послуги з централізованого водопостачання та водовідведення» не відшкодовують собівартості видобутку води та очистки стоків, тому неможливо вирішити всі виробничі проблеми підприємства по забезпеченню споживачів міста Бурштина питною водою.
Для врахування інтересів як споживачів так і підприємства – забезпечення надання послуг з централізованого водопостачання та водовідведення в повному обсязі і відповідної якості та поліпшення фінансового стану підприємства – пропонується прийняти проєкт рішення виконавчого комітету Бурштинської міської ради «Про встановлення тарифів на послуги з централізованого водопостачання та з централізованого водовідведення».
Проєкт тарифів пропонується наступний:
грн. з ПДВ
Населення та релігійні установи | Бюджетні споживачі | Інші споживачі | ||||
діючі тарифи | проєкт | діючі тарифи | проєкт | діючі тарифи | проєкт | |
Централізоване водопостачання | 12,26 | 18,28 | 14,42 | 18,28 | 14,42 | 18,28 |
Централізоване водовідведення | 16,48 | 17,83 | 17,66 | 17,83 | 17,66 | 17,83 |
Прийняття проєкту рішення «Про встановлення тарифів на послуги з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення» дасть можливість підприємству відшкодувати витрати, пов’язані з виробництвом і наданням вказаних послуг, а також реалізувати інвестиційну програму, спрямовану на зменшення витрат енергетичних та матеріальних ресурсів.
При встановленні тарифів на рівні, які розраховані в проєкті, отримаємо наступну картину доходів від вказаних послуг за рік:
тис. грн. з ПДВ
Категорії споживачів: |
Централізоване водопостачання | Централізоване водовідведення |
населення та релігійні установи | 225,5 х 18,28= 4122,14 | 286,1 х 17,83= 5101,16 |
бюджетні споживачі |
22,9 х 18,28= 418,61 | 33,4 х 17,83= 595,52 |
інші споживачі |
449,9 х 18,28= 8224,17 | 454,0 х 17,83= 8094,82 |
Всього сума планових доходів: | 12764,92 | 13791,50 |
При розрахунку тарифу на послуги з централізованого водопостачання сума прибутку, передбаченого на здійснення капітальних вкладень становитиме 1003,5 тис. грн.
При ставці податку на прибуток в розмірі 18 % сума чистого річного прибутку становитиме 822,9 тис. грн.
Крім виробничих інвестицій з прибутку, джерелом виконання інвестиційної програми є сума амортизаційних відрахувань, яка становить у централізованому водопостачанні 53,2 тис. грн.
Ці кошти планується спрямувати на вирішення проблем, що існують у системі централізованого водопостачання та централізованого водовідведення:
– скорочення понаднормових втрат води;
– забезпечення своєчасного та в повному обсязі надання послуг з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення;
– зменшення енергетичних та матеріальних ресурсів.
Прогноз соціально-економічних та інших наслідків від прийняття рішення «Про встановлення тарифів на послуги з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення»
Сфера впливу | Користь | Втрати |
КП «Житловик» |
Запобігання збитковості підприємства. Покращення якості послуг. Можливість вчасного проведення ремонтних робіт. Економія енергоресурсів. Зменшення втрат води. |
Збільшення витрат на надання послуг. |
Споживачі послуг:
Населення та релігійні установи, бюджетні організації та інші споживачі |
Стабільне та безперебійне отримання послуг. Відповідна якість послуг. |
Збільшення витрат на оплату послуг. |
Органи місцевого самоврядування (Бурштинська міська рада) |
Зростання відрахувань до державного та місцевого бюджету внаслідок прибуткової роботи підприємства. Кошти для відшкодування різниці в тарифах спрямовуватимуться на інші цілі. |
Пропозиції та зауваження до проєкту рішення приймаються в письмовому вигляді протягом 14 (чотирнадцяти) календарних днів з дня оприлюднення проєкту рішення на офіційному веб-сайті Бурштинської міської ради за адресою: КП «Житловик», вул. В. Стуса, 2, м. Бурштин, Івано-Франківська область, 77111 або Бурштинська міська рада, вул. С. Стрільців, 4, м. Бурштин, Івано-Франківська область, 77111.
Також пропозиції та зауваження до проєкту рішення приймаються в електронному вигляді по e-mail: br-mrada@ukr.net та kpgytlovyk@ukr.net протягом 14 (чотирнадцяти) календарних днів з дня оприлюднення проєкту рішення на офіційному веб-сайті Бурштинської міської ради.
Додаткова інформація за телефоном: (03438) 44-681, (03438) 44-374.
Сектор житлово-комунального господарства і обліку комунального майна Бурштинської міської ради