Важкий бюджетний 2015 рік або зміни, які очікують на місто (інтерв’ю)

Важкий бюджетний 2015 рік або зміни, які очікують на місто (інтерв’ю)

Цьогорічний кінець року у Бурштині обіцяє бути дуже гарячим, адже новий статус, який нещодавно отримало місто вимагає нового підходу, нових ідей та організаційних рішень. Основне сьогодні – знайти місця для величезної кількості служб і відомств, які будуть створені у місті, організувати їхню роботу і оплатити їхню працю. У районі майже щотижнево відбуваються наради щодо форматів передачі на баланс міської ради шкіл, лікарні, інших державних установ. До слова, у день друку газети в Галичі відбувалась позачергова сесія з цього питання, та про неї – у наступному номері. У області також достатньо переймаються проблемами міста. Не відстають від районних та обласних можновладців і місцеві депутати, на плечі котрих, як в принципі і на плечі виконавчого комітету та й міського голови, лягає основний тягар реструктуризації та реформування.

Саме це і засвідчила жовтнева сесія міськради, що мала розпочатися у передвиборчу п’ятницю, 24 жовтня о 10 годині у новому залі (вперше!) будинку культури імені Тараса Шевченка (тепер сесія буде проходити завжди в будинку культури). Справа у тому, що на сесію виносили, навіть не так – до сесії готували питання реорганізації системи освіти, охорони здоров’я та культури у місті. Готували та не винесли на розгляд. Не винесли через надзвичайний ажіотаж, пов’язаний із Бурштинською гімназією. Були в той день і пікети, місто відвідали представники різного роду профспілок, підключилися до «акцій непокори» і новоспечені місцеві організації, також було запрошено багато засобів масової інформації.

Про ситуацію, яка склалася прокоментував міський голова Петро Курляк.

– Петре Івановичу, чим зумовлена потреба взагалі реорганізовувати чи оптимізовувати щось у місті, бюджет якого з нового року зростає чи не в четверо?
– Не у четверо. Якщо у цьому районі бюджет Бурштина становив близько 11 мільйонів гривень, то на наступний рік обласне фінансове управління доводить нам проектну цифру 35 мільйонів гривень. Зразу хочу сказати наперед що цей проект бюджету ніяким чином не пов’язаний зі статусом міста. Якщо і буде коригування то це, як показує досвід, десь до 5%. Це справді дуже мало. Бюджет не забезпечує бюджетні сфери міста в середньому на 30%. Для порівняння – саме по лікарні є чітка цифра – сьогоднішній бюджет Бурштинської міської лікарні становить 16 мільйонів 700 тисяч. В проекті бюджету на 2015 року фінвідділ ОДА пропонує нам 9700000. Тобто на 7 мільйонів менше ніж у цьому році. Це становить десь 40-45% менше потреб. Схожа ситуація і у відділі культури. Я не маю зараз чіткої цифри але там фінансування буде на 30% менше ніж у цьому році.

– Проте найбільше претензій на сесії мали представники міської гімназії?
– Ще тяжче доведеться і нашій міській освіті. за нашими попередніми підрахунками, таку структуру як є сьогодні ми зможемо утримувати 8-9 місяців. І це будуть «голі» оклади. Що люди будуть робити далі – не відомо. Тому на профільній комісії ми підняли питання: як же ж нам бути. Треба якось діяти оскільки існувати повноцінно ми не зможемо.

Для того щоб опрацювати це питання депутатська комісія очолювана Володимиром Василиком (члени комісії Любов Іванків, Богдан Рибчук, Андрій Батицький, Любов Петровська, Оксана Попович – ред.) приблизно обговорила план дій. І саме ця депутатська комісія уповноважила мене, як голову міської ради, піти в кожен колектив, озвучити ці проблеми і обговорити можливі шляхи виходу. Ще раз наголошую – обговорити! Що я і зробив. І в першу чергу пішов у гімназію. На другий день я був у першій школі, на третій – у другій та третій школах. І всюди я сказав одне і теж: колеги нас чекає дуже складний бюджетний 2015 рік. Коштів для функціонування однієї, другої і третьої мережі є замало. Нам разом з вами треба прийняти рішення – як будемо діяти. Пропоную вам 4 варіанти для роздумів. Оскільки була перша розмова у гімназії, тому з неї і почну. Керівництву гімназії я повідомив, що для того, щоб зекономити кошти у сфері освіти є логіка у тому, щоб провести укрупнення та оптимізацію мережі. Варіант перший – приєднання до другої школи, оскільки там є потужності для такого об’єднання, варіант другий – об’єднання з першою школою але з умовою, що залишається юридична особа «Бурштинська міська гімназія» а перша школа вливається туди, варіант третій: ви переходите в приміщення першої школи і в одному приміщенні функціонуватиме дві юридичні особи – ЗОШ №1 та Бурштинська міська гімназія з можливістю доведення дітей з центру до першої школи, і варіант четвертий – наголошую – ми нічого не міняємо, нічого не робимо, але прошу вас у 2015 році, якщо будуть відповідні проблеми з коштами не приходити під міську раду і не страйкувати, не створювати проблеми і не звинувачувати міського голову що він нічого не робив, не думав і не пропонував. Якщо вирішуємо проблему – вирішуємо її разом, якщо не вирішуємо – дякую за увагу і нічого не міняємо.

– І яким було рішення?
– Одразу посипались звинувачення у тому що міський голова закриває гімназію. Хочу довести до відома бурштинців, що згідно Закону про місцеве самоврядування міський голова не приймає одноосібно рішення. Це не адміністрація, де розчерком пера рішення приймає голова адміністрації одного чи іншого рівня. Тут всі рішення є колегіальними і їх приймає або виконком міської ради у кількості 15 чоловік, або сесія міської ради у кількості 30 депутатів. Моє завдання було піти в кожен колектив, озвучити проблему, запропонувати варіанти виходу і все. Саме це я і зробив.

– Та все ж питання ці стали неактуальними ще в переддень сесії.
– Справді, ми на сесію це питання і не виносили б, якби не той своєрідний пікет. Адже в переддень сесії у Галицькій районній раді відбулася чергова нарада щодо передачі об’єктів бюджетної сфери з балансу районного на баланс міський. На сесії було зазначено, що оскільки засновниками шкіл і гімназії в державному реєстрі зазначена Бурштинська міська рада, то у нас немає жодних підстав для будь-якої зміни юридичних осіб чи організацій, за виключенням тільки персонального бажання самих колективів зважаючи на існуючу загрозу. Тому районний відділ освіти передає нам, а ми приймаємо переводом всі школи гімназії, вчителів у такому складі, як вони є і в тих же приміщеннях, в яких вони знаходяться на даний час.

– А як щодо інших галузей?
– Інше питання стоїть по охороні здоров я та культурі, оскільки в правоустановчих документах Бурштинської міської лікарні та музичної школи зазначено, що засновниками їх, є Галицька районна рада і відповідні управління Галицької РДА. Тому мова йде про зміну юридичної особи тобто тепер засновником буде Бурштинська міська рада (новий статут прийнято на сесії у п’ятницю а зміни до нього внесено у четвер під час продовження роботи сесії). При такій процедурі згідно закону люди, які працювали в одній структурі будуть повідомленні про звільнення і мають бути заново влаштовані в іншу юридичну особу. Це не бажання міського голови – це таке законодавство. Враховуючи на 35-40% гірше фінансування у майбутньому році ми спільно повинні бути відповідальними і прийняти ряд комплексних заходів щодо покращення чи взагалі налагодження роботи за такої важкої ситуації і за такого бюджету. Першочерговими діями нашими були б наприклад: скорочення тих відділів, які не є міськими а є районними (інфекційний відділ, дерматологія та лор – ред.). Друге питання стоїть – скорочення ліжкомісць в середньому на 40 штук. Адже у нас немає можливості обслуговувати стільки ліжкомісць за половину грошей (Тут все залежить від рішення депутатів районної ради, сесія яких, нагадаємо, відбувалася у день друку газети, тож про результати – у наступному номері – ред.).

Ми діємо в рамках і в межах чинного законодавства не порушуючи нічого. І ще раз хочу наголосити що міський голова не приймає рішення ні по скороченню ні по реорганізації. Ці рішення або приймає або не приймає сесія Бурштинської міської ради.

– А що там на рахунок не менш нашумівшого у місті питання про спорткомплекс і ПК «Прометей»?
– Справді, хтось пустив по місту чутку, що міськрада бере в оренду комбінат спортивних споруд і ще цікавіше – ПК «Прометей». По перше – мова не йде про оренду, мова йде про безкоштовну передачу спорткомплексу і плавбасейну і недобудованого об’єкту за умови встановлення в них теплових насосів. Спочатку компанія (ДТЕК- ред.) встановлює теплові насоси які забезпечують прогрівання тих площ, підігрів води у басейні, що зменшує наші витрати на 30-50%. І тільки тоді ми говоримо про безкоштовне прийняття на баланс міської ради. Для чого ми це робимо – в контексті створення структур, в контексті отримання статусу міста обласного підпорядкування ми зобов’язані, згідно чинного законодавства, створити, зокрема, і міський відділ у справах спорту. Облдержадміністрація не просто каже а вимагає – оскільки ви маєте відділ у справах спорту – ви маєте мати створену ДЮСШ. Кошти на ДЮСШ йдуть з обласного бюджету і ніякого відношення до проекту такого бюджету, який є на сьогоднішній день чи до браку коштів у освіті, культурі і медицині не мають. Вони йдуть окремою статтею. Коли ми з працівниками обласної державної адміністрації це обговорювали, мені була дана чітка відповідь: на таку ДЮСШ яку ви зобов’язані створити в Бурштині ви маєте мати близько 2.5 мільйонів гривень. Ми говорили про комбінат спортивних споруд тільки за умови встановлення теплових насосів. Якщо не брати до уваги утримання ПК «Прометей», то гроші на утримання спортивних споруд та басейну потрібні будуть у розмірі 1.5 млн. грн. на рік. А нам пропонують 2.5 мільйона і не тому, що я хочу, а тому що ми маємо мати ДЮСШ.

Хочу принагідно зазначити, що жодних розмов про передачу ПК Прометей не велося, не ведеться і не буде вестися. Це є дезінформація. Бо я знаю що таке утримувати ПК «Прометей», як тільки ми б його взяли нам одразу довелося б його закрити.

Володимир Капусняк

Попередній Переможці конкурсу “Місто своїми руками” встановили новий спортивний майданчик (інтерв’ю)

Залиште свій коментар

Бурштинська міська рада


Контакти

вул. Січових Стрільців,4 м. Бурштин, Івано-Франківський район, Івано-Франківська область, Україна, 77111

Графік роботи:

Понеділок – четвер: 08:00 – 17:15
П’ятниця: 08:00 – 16:00
Обідня перерва: 12:00 – 13:00
Субота – неділя: вихідний

В розробці

Бурштинська міська рада © 2021. Всі права захищено