Реформа системи надання житлових субсидій населенню

Реформа системи надання житлових субсидій населенню

Серед основних завдань держави є забезпечення соціального захисту вразливих верств населення, таких як пенсіонери, багатодітні родини, малозабезпечені сім’ї,  інваліди та ін. Це реалізується через ряд державних програм соціального захисту населення.

Однією з таких програм, яка є особливо актуальною у зв’язку зі значним зростанням цін на житлово-комунальні послуги, є надання населенню житлових субсидій.

На даний час порядок призначення субсидій визначено постановою Кабінету Міністрів України від 21 жовтня 1995 р. N 848 «Про спрощення порядку надання населенню субсидій       для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних  послуг, придбання скрапленого газу, твердого  та рідкого пічного побутового палива» (із відповідними змінами і доповненнями).

Житлова субсидiя  є безповоротною адресною допомогою держави сiм’ям з низьким рівнем доходу на оплату житлово-комунальних  послуг, придбання скрапленого газу, твердого палива.

Субсидія призначається одному з членів домогосподарства, який зареєстрований у житловому приміщенні і на якого відкрито особовий рахунок на оплату житлово-комунальних послуг.

Право на отримання житлових субсидій мають домогосподарства, у яких витрати на оплату житлово-комунальних послуг виходячи із соціальної норми житла та соціальних нормативів користування послугами перевищують розмір визначеного обов’язкового платежу.

З питання призначення житлової субсидії необхідно звернутьися до відділу соціального захисту населення за місцем реєстрації. Документи для призначення субсидії можуть бути надіслані до відділу поштою.

Урядом готується провести ряд змін до порядку призначення житлової субсидії, які наберуть чинності з 01.05.2015 р. Усі заплановані зміни у порядку призначення субсидій покликані спростити можливість отримання громадянами даного виду адресної допомоги. Відповідно до основних положень постанови:

  • призначення субсидії відбуватиметься на підставі лише двох документів, які будуть суттєво спрощені у порівнянні з тими, що були раніше, – заяви та декларації
  • запроваджується принцип призначення субсидії на підставі задекларованих даних заявником
  • кожне домогосподарство одночасно з рахунком для оплати енергоносіїв отримає спрощені форми заяви та декларації для звернення за призначенням субсидії;
  • підприємства, що надають послуги з газопостачання, електропостачання та централізованого опалення мають забезпечити виготовлення бланків Заяви та Декларації і доставку їх до споживачів разом з рахунками на оплату послуг;
  • запроваджується надання субсидії на 12 місяців, а не опалювальний період як раніше;
  • встановлюється автоматичний принцип надання субсидії на новий період
  • всі інші відомості, що необхідні для призначення житлових субсидій (про забезпеченість громадян житловою площею та комунальними послугами) надають організації, які надають ці послуги, на запит органів соціального захисту населення;
  • інформацію про доходи для призначення житлової субсидії органи соціального захисту населення будуть отримувати у порядку обміну від Державної фіскальної служи та Пенсійного фонду;

– скасовуються всі обмеження щодо майнового стану осіб, які звертаються за призначенням субсидій крім здійснення одноразової дорого вартісної покупки ( на суму понад 50 тис. грн.)

  • якщо подано неповні чи недостовірні відомості про доходи та витрати зареєстрованих у житловому приміщенні/будинку осіб може бути відмовлено в призначенні субсидії або припинено її надання. У такому разі заявник зобов’язується повернути надміру перераховану (виплачену) суму субсидії у подвійному розмірі.

1425452838_1 1425452898_2

Державним соціальним інспектором здійснюються  перевірки достовірності та повноти поданої інформації про доходи і майновий стан осіб, які входять до складу сім’ї, що звертаються за призначенням субсидії. Здійснюється контроль за цільовим використанням бюджетних коштів та перевіряється  достовірність поданої інформації про доходи громадян, контролюється своєчасність розрахунків з організаціями, що надають житлово – комунальні послуги.

Отримати більш детальну інформацію з питань призначення  компенсації можна у відділі  соціального захисту населення Бурштинської міської ради , або за телефоном «гарячої лінії» 44-600

    Начальник відділу соціального захисту населення  С.Коцур

Попередній За незаконне придбання, носіння і зберігання вогнепальної зброї, її застосування передбачено кримінальну відповідальність.

Залиште свій коментар

Бурштинська міська рада


Контакти

вул. Січових Стрільців,4 м. Бурштин, Івано-Франківський район, Івано-Франківська область, Україна, 77111

Графік роботи:

Понеділок – четвер: 08:00 – 17:15
П’ятниця: 08:00 – 16:00
Обідня перерва: 12:00 – 13:00
Субота – неділя: вихідний

В розробці

Бурштинська міська рада © 2021. Всі права захищено