Про тарифоутворення у м. Бурштин

Про тарифоутворення у м. Бурштин

Згідно із нормами Закону України «Про державне регулювання у сфері комунальних послуг» НКРЕКП здійснює регулювання діяльності суб’єктів господарювання на суміжних ринках, зокрема, встановлює тарифи на теплову енергію, а також тарифи на послуги з централізованого опалення, послуги з централізованого постачання гарячої води суб’єктам господарювання, ліцензування діяльності яких здійснюється НКРЕКП.

Згідно зі статтею 20 Закону «Про теплопостачання» тариф на теплову енергію для споживача визначається як сума тарифів на виробництво, транспортування та постачання теплової енергії.
Статтею 10 Закону України «Про державне регулювання у сфері комунальних послуг» передбачено, що тарифи на комунальні послуги суб’єктів природних монополій та суб’єктів господарювання на суміжних ринках повинні забезпечувати відшкодування всіх економічно обґрунтованих планованих витрат на їх виробництво з урахуванням планового прибутку.

Механізм формування та встановлення тарифів на теплову енергію, її виробництво, транспортування та постачання, послуги з централізованого опалення і постачання  гарячої води для суб’єктів природних монополій та суб’єктів господарювання на суміжних ринках, які провадять або мають намір провадити господарську діяльність з виробництва теплової енергії, її транспортування магістральними і місцевими (розподільними) тепловими мережами та постачання, надання послуг з централізованого опалення і постачання гарячої води визначається Порядком формування тарифів на теплову енергію, її виробництво, транспортування та постачання,послуги з централізованого опалення і постачання гарячої води (далі – Порядок), затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 01.06.2011 р. № 869, Процедурою встановлення тарифів на теплову енергію, її виробництво, транспортування, постачання, затвердженою постановою НКРЕ від 17.02.2011 р. № 244,  а також Процедурою встановлення тарифів на послуги з централізованого опалення та централізованого постачання гарячої води, затвердженою постановою Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері комунальних послуг від 20.06.2014 р. № 766.

З 1 квітня 2015 року постановою НКРЕКП від 03.03.2015р. № 584 граничний рівень ціни на природний газ для виробництва теплової енергії для потреб населення збільшено на 128,7 % і встановлено на рівні 2994,30 грн/тис.куб.м (з урахуванням податку на додану вартість, збору у вигляді цільової надбавки до діючого тарифу на природний газ для суб’єктів господарювання усіх форм власності, який справляється у розмірі 2 відсотків, тарифів на послуги з транспортування, розподілу і постачання природного газу за регульованим тарифом), а також відповідними постановами НКРЕКП з квітня 2015 року підвищена вартість виробництва теплової енергії ТЕЦ, ТЕС,  КГУ, АЕС для потреб населення з урахуванням вказаних цін на природний газ.

Внаслідок чого, з квітня 2015 року більшості суб’єктам господарювання у сфері теплопостачання, які підлягають державному регулюванню НКРЕКП, здійснено перегляд тарифів на теплову енергію для потреб населення, шляхом коригування паливної складової діючих тарифів, витрат на електроенергію, собівартості виробництва теплової енергії ТЕЦ, ТЕС, КГУ, АЕС.

Рівень середньозваженого тарифу на теплову енергію для потреб населення збільшився майже на 71,8 %.
До такої зміни тарифів на теплову енергію для потреб населення призвело коригування лише паливної складової та витрат на електроенергію, внаслідок зміни ціни на природний газ та тарифів на електроенергію.
Слід зазначити, що близько 95% вартості в тарифах на послуги централізованого опалення та централізованого постачання гарячої води (без податку на додану вартість) становлять витрати на теплову енергію, решта – на утримання абонентської служби, вартість холодної води (складова  послуги з централізованого постачання гарячої води), послуги банків по збору платежів від споживачів тощо.

З урахуванням збільшення з 1 квітня 2015 року тарифів на теплову енергію для потреб населення, Комісією прийнята постанова від 31.03.2015р. № 1171 «Про встановлення тарифів на послуги з централізованого постачання гарячої води, що надаються населенню суб*єктам господарювання, які є виконавцями цих послуг», яка зареєстрована в Міністерстві юстиції України та набуває чинності з дати офіційного опублікування.
До моменту набрання чинності постанови НКРЕКП від 31.03.2015 р.  № 1171 діє постанова НКРЕКП від 17.10.2014р. № 146 «Про встановлення тарифів на послуги » (зареєстровано в Міністерстві юстиції України 31.10.2014р за № 13/6/26153).

ТАРИФ НА ЦЕНТРАЛІЗОВАНЕ ВОДОПОСТАЧАННЯ
ТА ВОДОВІДВЕДЕННЯ

Підвищення тарифів на централізоване водопостачання та водовідведення пов’язано з постійним зростанням вартості з постійним зростанням вартості складових (витрат) економічно обґрунтованої собівартості даних послуг, передбачених Порядком формування тарифів на централізоване водопостачання та водовідведення, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 01.06.2011 р. № 869, які і формують структуру даних тарифів. В умовах постійного зростання складових тарифів, зокрема вартості електричної енергії, паливно-енергетичних та інших матеріальних ресурсів податків, мінімальної заробітної плати, упродовж останніх років виникла невідповідність діючих тарифів фактичним витратам з виробництва та надання послуг з централізованого водопостачання та водовідведення. Це в свою чергу, негативно відобразилися на діяльності суб’єктів господарювання, стані систем централізованого  водопостачання та водовідведення, якості надання послуг споживачам, функціонування галузі в цілому.

Крім того на сьогоднішній день підприємства галузі мають забезпечувати повернення кредитних коштів, отриманих від міжнародних фінансових організацій з метою модернізації та вдосконалення виробництва та надання послуг з централізованого водопостачання та водовідведення. При цьому фінансові витрати на сплату відсотків за користування  отриманими кредитами включаються до собівартості послуг з централізованого водопостачання та водовідведення. В свою чергу до тарифів на централізоване водопостачання та водовідведення включається плановий прибуток, як сума коштів, що перевищує суму повної собівартості і спрямовується на погашення основної суми запозичень по кредитним договорам.
Таким чином приведення тарифів на централізоване водопостачання та водовідведення до економічно обґрунтованого рівня є необхідним заходом для належного функціонування підприємств водопостачання та водовідведення, які забезпечують споживачів питною водою.

При цьому, встановлення економічно обґрунтованих тарифів на централізоване водопостачання та водовідведення на рівні, який покриває всі витрати в собівартості цих послуг, є вимогою чинного законодавства України (Закон України «Про ціни та ціноутворення», «Про питну воду та питне водопостачання», «Про державне регулювання у сфері комунальних послуг»). Зокрема, відповідно до статті 10 Закону України «Про державне регулювання у сфері комунальних послуг» тарифи на комунальні послуги суб’єктів природних монополій та суб’єктів господарювання на суміжних ринках повинні забезпечувати відшкодування всіх економічно обґрунтованих планових витрат на їх виробництво з урахуванням планового прибутку.
Встановлення тарифів на послуги у розмірі, нижчому за розмір економічно обґрунтованих витрат на їх виробництво, без визначення джерел для відшкодування відповідної різниці, у тому числі за рахунок коштів державного або місцевих бюджетів, не допускається.

Сектор ЖКГ та обліку комунального майна Бурштинської міської ради

Опубліковано: 21.07.2015

Поділитися статтею

Залиште свій коментар

Бурштинська міська рада


Контакти

вул. Січових Стрільців,4 м. Бурштин, Івано-Франківський район, Івано-Франківська область, Україна, 77111

Графік роботи:

понеділок: 08:00-17:15
обідня перерва – 12:00-13:00
вівторок-четвер: 08:00-17:15
обідня перерва – 12:00-12:45
п’ятниця: 08:00-15:00
обідня перерва – 12:00-12:45
Субота – неділя: вихідний

Бурштинська міська рада © 2023. Всі права захищено