Інтерв’ю керівника ЦНАП Бурштинської міської ради газеті “Вісник Бурштинської громади”

Інтерв’ю керівника ЦНАП Бурштинської міської ради газеті “Вісник Бурштинської громади”

Світлана Видай “У ЦНАПі ми працюємо не на кількість, а на якість”

Центр надання адміністративних послуг Бурштинської територіальної громади вже майже два роки успішно функціонує у місті Бурштині. Очолює ЦНАП молодий та креативний керівник — Світлана Видай. Сьогодні саме з нею наша розмова.

– Доброго дня, пані Світлано, донедавна Ви працювали на посаді керуючої справами виконавчого комітету і Вас, беззаперечно, можна назвати ідейним натхненником сучасного Центру надання адміністративних послуг. Тепер Ви стали його керівником. Розкажіть, будь ласка, нашим читачам історію формування Центру надання адміністративних послуг у м. Бурштин.

– Історія формування Центру надання адміністративних послуг у м. Бурштині розпочалася ще у 2014 році, коли Бурштин отримав статус міста обласного значення. Спочатку важко було зрозуміти, в якому форматі повинен функціонувати ЦНАП, але було чітке розуміння того, що така структура однозначно потрібна, щоб  мешканці могли звернутися і отримати якісну послугу в одному місці, не витрачаючи при цьому час на всі бюрократичні процедури. На початку у ЦНАП був невеликий перелік послуг, зокрема, це були ті послуги, які на той час надавали дозвільні центри. Найбільш поширеними послугами були:  вклейка фото в паспорт по досягненню 25\45 річного віку, реєстрація прописки\виписки. У ЦНАПі приймали лише документи, які потім адміністратори довозили у відповідні структури м. Галич.

– А що було дальше? Як ЦНАП трансформувався до такого вигляду, в якому ми бачимо його зараз?

– Все що відбувається в Центрі надання адміністративних послуг і ті всі послуги, що надаються регламентуються чинним законодавством, яке систематично оновлюється, запроваджуються нові послуги чи вилучаються ті, які вже не актуальні, ми постійно стежимо за цими змінами і запроваджуємо їх  у себе.

Для того, щоб трансформувати ЦНАП до сучасного вигляду необхідно було здійснити чимало етапів, у яких було задіяно багато людей. У 2018 році відбулася перша інформаційна сесія програми «U-LEAD з Європою», прослухавши яку, ми подумали, що можемо взяти участь в даному проєкті і почали підготовчі роботи. Найважчим було якісно підготувати заявку і подати її в І фазі впровадження програми (тобто ми повинні були за певними критеріями дослідити все наявне обладнання ЦНАПУ, місце розташування приміщення – чи далеко від автобусної станції чи зупинки, чи є пандуси, чи є облаштована  туалетна кімната, відповідно до усіх вимог, оскільки у нас є різні верстви населення.

Нашу заявку відібрали, проте експерти U-LEAD наголосили на тому, що потрібно шукати більше приміщення. Депутати минулого скликання запропонували використати приміщення старої комунальної аптеки «Віти», яке знаходиться за адресою – вул. Січових Стрільців, 15.

В рамках програми «U-LEAD з Європою»  нам було надано інституційну підтримку, допомогу в оформленні документів, правильність їх написання, нас навчали як зробити так, щоб люди не ходили по різних інстанціях, а отримували усі послуги в ЦНАПі.

Насправді, досить довго відбувався цей процес трансформації ЦНАПУ. На жаль, пандемія внесла свої корективи і проєкт, станом на сьогодні, ще не завершено, залишилися ще невеликі дрібнички: це встановлення необхідного програмного забезпечення і тоді ЦНАП зможе працювати за підтримки програми «U-LEAD з Європою» в повному обсязі.

– А скільки послуг зараз надається через ЦНАП. Які з них користуються найбільшою популярністю?

– Наразі ми надаємо 168 послуг, з якими будь-хто може ознайомитися на офіційному сайті Бурштинської міської ради в розділі “ЦНАП”. Якщо брати п’ятірку  найбільш затребуваних послуг то:

1 місце – це видача довідок про склад сім’ї (у 2020 році їх було надано 4763, що побило всі рекорди за всі роки існування ЦНАПу).

2 місце займають паспортні послуги  (731 послуга протягом 2020 року).

3 місце – послуги держгеокадастру (так як змінилось чинне законодавство і питання землі в нас виходить на перший план, витяг з ДЗК і витяг з нормативно-грошової оцінки земельної ділянки, за 2020 рік було надано 515 таких послуг). Ці послуги можна отримати і онлайн, тобто не виходячи з дому, кожен може зайти на сайт ДІЯ і подати заявку, оплатити послугу також онлайн і у випадаючому списку обрати ЦНАП Бурштинської міської ради. У нас 2 особи пройшли стажування, щоб надавати витяги з ДЗК і витяги з нормативно-грошової оцінки безпосередньо в ЦНАП (тобто нам не потрібно буде кудись їхати), але процедура трішки затяжна, адже передбачає правильно оформлене автоматизоване робоче місце реєстратора.

4 місце в нас займають земельно-екологічні послуги (надано 430 послуг у 2020 році).

5 місце – послуги соціального захисту (надано 196 послуг у 2020 році). Найзатребуванішою була послуга оформлення субсидій.

– Чому зараз у ЦНАП  не надаються такі важливі послуги як видача свідоцтва про реєстрацію шлюбу, свідоцтва про народження дитини, свідоцтва про смерть? Мешканцям Бурштинської громади доводиться їздити, щоб отримати ці послуги до м. Галич.

– Проблема полягає в тому, що м. Бурштин – це місто обласного значення, а станом на сьогодні – міста обласного значення не можуть надавати послуги державної реєстрації актів цивільного стану (ДРАЦС). Для цього повинен бути створений відповідний відділ – так говорить законодавство. Але зараз є законопроєкт №4382, в якому пропонують вилучити слова «Крім міст обласного значення», це відкриє шлях до надання послуги.

– На останній сесії міської ради було прийнято рішення про створення віддалених робочих місць Центру надання адміністративних послуг. Які переваги цього рішення для мешканців сіл нашої територіальної громади?

– Децентралізація покликана, щоб наближувати послуги, а не віддаляти їх. В державі передбачено, що в громадах можуть створювати підрозділи ЦНАП, віддалені робочі місця або мобільний ЦНАП (мобільний адмін.) – тобто, який формат собі громада вибере, то в такий спосіб і можуть надаватися послуги. Оскільки ми працюємо в рамках програми «U-LEAD з Європою», то експерти рекомендують все-таки залишити послуги на місцях – де були сільські ради, там і розміщувати віддалені робочі місця, адже жителі громади звикли звертатись в це місце. Умовно визначеними адміністраторами призначаються старости і вони будуть проводити прийом громадян і приймати всі необхідні документи. На сесії міської ради 2 березня депутати затвердили перелік адміністративних послуг, які надаються через віддалені робочі місця Центру надання адміністративних послуг, загалом це 46 послуг, які стосуються реєстрації/ зняття з реєстрації місця проживання, земельні, архітектурні, нотаріальні послуги, послуги соціального характеру.

– А куди старости повинні надати зібрані документи для отримання тієї чи іншої послуги?

Безпосередньо суб’єкту надання адміністративної послуги (в земельно-екологічний відділ, сектор архітектури та містобудування, інші відділи або подати на розгляд виконкому). Хоча старости в більшості випадків є самі суб’єктами надання певних адміністративних послуг, адже на них покладено відповідні повноваження.

– Ще одним було рішення  про укладання Меморандуму про співпрацю у сфері надання адміністративних послуг. Що передбачає дане рішення?

– Дане рішення передбачає укладення на 5 років Меморандуму із Головним сервісним центром МВС в Івано-Франківській області. Він стосується такої екстериторіальної послуги як видача водійських прав і реєстрація транспортних засобів (загалом це 4 послуги). Вони мали б надаватись безпосередньо у ЦНАПІ, тобто сам адміністратор ЦНАП буде здійснювати і прийом, і друк документу, для цього потрібне спеціальне устаткування, де є певні технічні вимоги і також, як і для послуг Держгеокадастру, є вимоги для автоматизованого робочого місця (АРМ), тобто це захищений канал доступу. Наразі прийняли тільки Меморандум.

– А як справи із послугою єМалятко, яка останнім часом набуває все більшої популярності. Чи вдалося її впровадити у Бурштинському ЦНАП?

– єМалятко — комплексна послуга для батьків новонароджених. За однією заявою, поданою онлайн, можна зареєструвати народження дитини та отримати до 9-ти державних послуг від різних органів влади, потрібних при народженні дитини. Вперше цю послугу нами було надано 25.01.2021 року, станом на сьогодні надано 11 послуг. Вже навіть є один з варіантів, коли відбулось визнання батьківства, раніше не можливо було скористатись даною послугою (саме визнання батьківства в єМалятко), тепер ця послуга доопрацьована і значно спрощує  мешканцям громади процедуру, адже не всі батьки перебувають в шлюбі, якщо для одиноких матерів це було передбачене, то для визнання батьківства треба було звертатись у відповідний відділ  (в Рогатинський чи в Галицький за місцем реєстрації).

Крім того послугою єМалятко можна скористатись з дому і не обов’язково йти в ЦНАП, але ще тут постає питання цифрової грамотності громадян – потрібно проводити навчання, допомагати людям. Доречі, для цього в ЦНАПі буде створено окреме робоче місце, тобто буде стояти ПК з принтером, де людина зможе сама зайти на ГІД державних послуг, подивитись, які є послуги.

– Як заявники можуть отримати свідоцтво про народження?

Безпосередньо свідоцтво можна отримати в будь-який спосіб: або вибрати той ЦНАП, який має його видати, або кур’єрську доставку (за кошти заявника).  Батьків повідомляють про розгляд їхнього звернення телефоном або е-поштою.

– Знаємо, що не плануєте зупинятися на досягнутому, що у планах? З якими проблемами найчастіше стикаєтеся у своїй роботі?

– Ми працюємо над тим, щоб залучити до нашого Центру надання адміністративних послуг органи виконавчої влади – сервісний центр пенсійного фонду, зараз ми вже напрацювали механізм надання консультацій із Галицьким сервісним центром обласного центру зайнятості, опрацьовуємо варіанти, щоб надавати податкові послуги, наприклад, такі як видача ідентифікаційного коду.

Велике у нас бажання – навести лад з пенсійними послугами, адже в рішення міської ради включено перелік цих послуг, але їх ніхто не надає, бо карантин і, відповідно, сервісний центр не проводить прийом громадян у нашому ЦНАП. А по факту ці послуги люди вимагають і ми б хотіли, щоб вони надавались належним чином, адже ЦНАПи не закриваються на карантин, а є лише обмежений доступ і ми відкриті для громади. До того ж ми вже обладнали робоче місце для працівника пенсійного фонду  і були б тільки раді, щоб мешканцям нашої громади не довелось їхати в Галич і витрачати свій час, адже отримувачами пенсійних послуг, ми всі це розуміємо, є літні люди із своїми проблемами і добратись транспортом їм складно.

Також у нас в планах все-таки повернути послуги державної реєстрації актів цивільного стану. Адже, зрозуміло, що коли у людини трапилася трагедія, у неї немає ні бажання, ні часу їхати кудись, щоб зареєструвати смерть, оскільки їй потрібно вирішувати інші питання. Те саме стосується і реєстрації шлюбу – люди мають свою громаду і хочуть послугу отримати в своїй громаді, тим більше нами створена гарна зала для проведення церемоній.

Крім того, ми плануємо вносити зміни в ІД паспорти щодо реєстрації місця проживання, адже коли видається паспорт громадянина України в формі ІД картки – туди внесено лише попередні дані, які були в реєстрі. Так як ми вже приєднались до реєстру територіальної громади ДМС ми все ж таки будемо працювати над тим питанням, щоб придбати собі устаткування і не видавати довідки у форматі А4 до ІД паспорта, а вносити ці дані  безпосередньо в ІД паспорт.

Величезне в нас бажання запровадити онлайн послуги, тобто щоб люди звертались в режимі онлайн. Пандемія показує, що це був би оптимальний варіант, бо все ж таки станом на сьогодні в ЦНАПі може перебувати 5 заявників, а так би людина, яка має свій е-ключ, зайшла на портал, подала звернення і лише звернулася в ЦНАП за результатом.

Працюємо над тим, щоб впорядкувати/систематизувати адміністративні послуги відповідно до Гіда з державних послуг.

Е-врядування – це дуже глобальне питання, адже паперова робота займає дуже багато часу і, відповідно, я думаю, що паперову роботу повною мірою не скасують, але можливо її зведуть до мінімуму.

– А як можуть отримати послуги мешканці громади, які працюють, адже вони не можуть щоразу відпрошуватись з роботи або брати відпустку, а онлайн-послуг наразі ще не впроваджено?

Для цього у нас є один окремий день, а це – понеділок, коли ми працюємо до 20:00, але як показує практика, не завжди мешканці користуються такою можливістю.

– Дякуємо Вам п. Світлано та бажаємо, щоб усі плани вдалося реалізувати!

– Дякую Вам і чекаємо мешканців Бурштинської громади й не тільки у нашому Центрі надання адміністративних послуг!

Принагідно, інформуємо, що другий та третій четвер місяця з 9:00 до 12:00 в приміщенні ЦНАП проводяться консультації фахівцями Галицької районної філії Івано-Франківського обласного центру зайнятості.

Прийом спеціалістами земельно-екологічного відділу (видача довідок та консультація по земельних питаннях) проводиться щовівторка та щочетверга з 9:00 до 12:00 год у приміщенні ЦНАПу.

Прийом спеціалістами сектору містобудування та архітектури проводиться щовівторка з 13:00 до 17:00 та щоп’ятниці з 8:00 до 12:00 у приміщенні ЦНАПу.


Джерело – газета “Вісник Бурштинської громади”

 

Попередній Питання розвитку освіти міський голова обговорив із представниками департаменту освіти, науки та молодіжної політики Івано-Франківської ОДА

Залиште свій коментар

Бурштинська міська рада


Контакти

вул. Січових Стрільців,4 м. Бурштин, Івано-Франківський район, Івано-Франківська область, Україна, 77111

Графік роботи:

Понеділок – четвер: 08:00 – 17:15
П’ятниця: 08:00 – 16:00
Обідня перерва: 12:00 – 13:00
Субота – неділя: вихідний

В розробці

Бурштинська міська рада © 2021. Всі права захищено