Інформування населення щодо можливості дистанційної оплати житлово-комунальних послуг одержувачами пенсій та грошової допомоги
ЗАТВЕРДЖЕНО постановою Кабінету Міністрів України від 8 квітня 2020 р. № 287 |
ПОРЯДОК
реалізації експериментального проекту щодо формування навичок та популяризації дистанційної оплати житлово-комунальних послуг серед одержувачів пенсій та грошової допомоги
- Цей Порядок визначає процедуру реалізації експериментального проекту щодо формування навичок та популяризації дистанційної оплати житлово-комунальних послуг серед одержувачів пенсій та грошової допомоги, яким проводяться виплати через уповноважені банки відповідно до Порядку виплати пенсій та грошової допомоги через поточні рахунки в банках, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30 серпня 1999 р. № 1596 (Офіційний вісник України, 1999 р., № 35, ст. 1803; 2016 р., № 79, ст. 2636), або через підрозділи АТ “Укрпошта” (далі – одержувачі), в тому числі щодо оплати таких послуг за місцем проживання одержувача за відсутності в нього можливості проводити оплату дистанційно (далі – експериментальний проект).
- Для реалізації експериментального проекту уповноважені банки використовують діючі та модернізовані системи дистанційного обслуговування та “гарячі” телефонні лінії для взаємодії з одержувачами з метою проведення дистанційної оплати за спожиті житлово-комунальні послуги на рахунки управителям, об’єднанням співвласників багатоквартирного будинку, житлово-будівельним (житловим) кооперативам, виконавцям комунальних послуг (далі – об’єднання та виконавці послуг).
- Уповноважені банки щомісяця протягом реалізації експериментального проекту інформують одержувачів шляхом відправлення смс-повідомлень або іншим способом про роботу систем дистанційного обслуговування та “гарячих” телефонних ліній, можливості дистанційної оплати за спожиті житлово-комунальні послуги.
- Для перерахування коштів з банківського рахунка одержувача на рахунки об’єднанням та виконавцям послуг за спожиті житлово-комунальні послуги одержувач реєструється у системі дистанційного обслуговування або звертається на “гарячу” телефонну лінію уповноваженого банку і надає інформацію про себе для проведення ідентифікації особи уповноваженим банком.
Обсяг інформації, необхідної для проведення ідентифікації особи, визначається уповноваженим банком.
- Уповноважений банк після проведення ідентифікації особи одержувача отримує від нього інформацію про перелік житлово-комунальних послуг, які він бажає оплатити дистанційно, та необхідні дані для проведення оплати послуг з його рахунка.
На період реалізації експериментального проекту рекомендується уповноваженим банкам не стягувати з одержувача плату за перерахування коштів з його банківського рахунка на рахунки об’єднанням та виконавцям послуг.
Про проведену оплату житлово-комунальних послуг з банківського рахунка уповноважений банк інформує одержувача смс-повідомленням або іншим способом.
- За відсутності в одержувача можливості проводити оплату житлово-комунальних послуг через системи дистанційного обслуговування уповноважених банків АТ “Укрпошта” забезпечує можливість їх оплати безпосередньо під час доставки пенсій та грошової допомоги додому або на замовлення одержувача, у тому числі засобами телефонного зв’язку, шляхом приймання від одержувача платежів за спожиті житлово-комунальні послуги.
Факт оплати послуг підтверджується наданням розрахункової квитанції.
Для обліку розрахункових квитанцій, якими оформлено операції за межами об’єктів поштового зв’язку, використовуються розрахункові книжки та/або книги обліку розрахункових операцій, що зареєстровані в установленому порядку.
- АТ “Укрпошта” постійно протягом реалізації експериментального проекту інформує одержувачів про можливість проведення оплати житлово-комунальних послуг безпосередньо у листоноші під час отримання пенсії та грошової допомоги, або замовивши відповідну послугу, в тому числі засобами телефонного зв’язку.
- Пенсійний фонд України для популяризації експериментального проекту протягом його реалізації забезпечує індивідуальне та масове інформування пенсіонерів, яким пенсія виплачується через:
уповноважені банки, – про можливість дистанційної оплати житлово-комунальних послуг з використанням системи дистанційного обслуговування та “гарячих” телефонних ліній уповноважених банків;
АТ “Укрпошта” або уповноважені банки, – про можливість проведення оплати житлово-комунальних послуг безпосередньо у листоноші під час отримання пенсій та грошової допомоги, або замовивши відповідну послугу в АТ “Укрпошта”.