Аналіз проєкту Закону України “Про бюджет України на 2021 рік” від Асоціації міст України

Аналіз проєкту Закону України “Про бюджет України на 2021 рік” від Асоціації міст України

26 листопада Кабінет Міністрів України схвалив проєкт Державного бюджету на 2021 рік до другого читання і направив його на розгляд Верховній Раді України.
Асоціація міст України проаналізувала підготовлений до другого читання проєкт Закону України “Про Державний бюджет України на 2021 рік” № 4000 від 14.09.2020 в частині бюджетної забезпеченості територіальних громад.
Проєкт Держбюджету-2021 передбачає переведення на прямі міжбюджетні відносини 1438 громад, що відповідає новому адміністративно-територіальному устрою. Для горизонтального вирівнювання податкоспроможності територій передбачено 15,7 млрд грн базової дотації.
До другого читання обсяг додаткової дотації з державного бюджету місцевим бюджетам на здійснення переданих з державного бюджету видатків з утримання закладів освіти та охорони здоров’я зменшено на 2,0 млрд грн (-23,3%) до 6,598 млрд грн.
 За підрахунками АМУ, у Держбюджеті-2021 необхідно передбачити не менше 14 млрд грн додаткової дотації на здійснення видатків з утримання закладів освіти та охорони здоров’я, в тому числі переданих з районного рівня. Також АМУ звертає увагу на те, що у держбюджеті доцільно передбачати відповідний розподіл цієї дотації між бюджетами місцевого самоврядування.
► ОСВІТА
На 2021 рік до другого читання зменшено обсяг освітньої субвенції на 2,9 млрд грн (-2,8%) до 99,6 млрд грн.
⇒ Проте за підрахунками Асоціації міст України, обсяг освітньої субвенції має складати не менше 138 млрд грн, щоб врахувати підвищення мінімальної заробітної плати до 6500 гривень.
Варто відзначити, що у проєкті до другого читання передбачено нову субвенцію на створення центрів культурних послуг в обсязі 300,0 млн грн.
►ОХОРОНА ЗДОРОВ’Я
На 2021 рік до другого читання збільшено обсяг видатків на реалізацію програми державних гарантій медичного обслуговування на 56,0 млн грн (+0,05%) до 123,494 млрд грн.
⇒ За розрахунками АМУ на реалізацію Програми державних гарантій медичного обслуговування населення необхідно передбачати у держбюджеті на 2021 рік не менше 175,8 млрд грн.
Обсяг фінансування медичних послуг, передбачений проєктом держбюджету на 2021 рік, не враховує збільшення мінімальної заробітної плати на 38 % (до 6500 грн), рівня інфляції на 11,6%, невідповідність вартості послуг, встановлених НСЗУ – собівартості на 20%. З врахуванням цих показників додаткова потреба програми медичних гарантій складає 52,2 млрд грн (на підвищення мінімальної заробітної плати – 103,4х0,5х38%=19,6 млрд грн, де 0,5 частка заробітної плати у видатках на медицину; врахування інфляції 103,4х11,6%=12 млрд грн; приведення вартості послуг до реальних витрат – 103,4х20% = 20,6 млрд грн).
►СОЦІАЛЬНИЙ ЗАХИСТ
Як і у першому читанні заплановано: 305,1 млн грн субвенції на виплату грошової компенсації на житло сім’ям ветеранів; 248,4 млн грн субвенції на виплату грошової компенсації на житло для внутрішньопереміщених осіб; 50,0 млн грн субвенції на виплату грошової компенсації для сімей учасників бойових дій; 12,307 млн грн субвенції на виплату грошової компенсації для сімей учасників Революції Гідності. Збільшено до другого читання обсяг субвенції на проєктні будівельно-ремонтні роботи, придбання житла дітям-сиротам на 11,375 млн грн (+1,4%) до 806,759 млн грн. Передбачено нову субвенцію на створення мережі спеціалізованих служб підтримки осіб, які постраждали від домашнього насильства та/або насильства за ознакою статі в обсязі 274,2 млн грн.
► МІСЦЕВИЙ СОЦІАЛЬНО-ЕКОНОМІЧНИЙ РОЗВИТОК  та ЖКГ
До другого читання передбачено:
  • зменшення обсягу Державного фонду регіонального розвитку на 4,86 млрд грн (-51,9%) до 4,5 млрд грн;
  • субвенцію на здійснення заходів щодо соціально-економічного розвитку окремих територій в обсязі 6,0 млрд грн;
⇒ АМУ переконана, що замість субвенції на соціально-економічний розвиток необхідно збільшити обсяг ДФРР до 14,2 млрд грн (1,5% прогнозного обсягу доходів загального фонду проєкту держбюджету на відповідний бюджетний період).
ДФРР – це фінансування інвестиційних програм і проектів за чітко визначеною стратегією. Фінансування проектів відбувається за комплексним стратегічним планом і згідно чіткого бюджетного розпису, тому кошти на реалізацію проєктів гарантовано потрапляють до бюджетів громад вже на початку року. А не хаотично і наприкінці бюджетного року, як це відбувається із субвенцією на соціально-економічним розвиток.
  • спрямування 35% до бюджетів місцевого самоврядування субвенції на фінансове забезпечення будівництва, реконструкції, ремонту і утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення, вулиць і доріг комунальної власності у населених пунктах;
⇒ Асоціація міст України не підтримує спрямування 35% субвенції на дороги як компенсатор втрат бюджетів громад від акцизу на пальне, оскільки: обсяг не відповідає втратам акцизу на пальне і належному обсягу субвенції на вулиці і дороги у населених пунктах; нестабільний обсяг надходжень, норма тимчасова (лише на 1 рік); обмежуються напрямки використання коштів. АМУ наполягає на збереженні зарахування до загального фонду бюджетів місцевого самоврядування частини (13,44%) акцизного податку з виробленого в Україні та ввезеного на митну територію України пального на постійній основі.
  • субвенцію на реалізацію заходів, спрямованих на підвищення доступності широкосмугового доступу до Інтернету в сільській місцевості в обсязі 500,0 млн грн.

Попередній Інвестору

Залиште свій коментар

Бурштинська міська рада


Контакти

вул. Січових Стрільців,4 м. Бурштин, Івано-Франківський район, Івано-Франківська область, Україна, 77111

Графік роботи:

Понеділок – четвер: 08:00 – 17:15
П’ятниця: 08:00 – 16:00
Обідня перерва: 12:00 – 13:00
Субота – неділя: вихідний

В розробці

Бурштинська міська рада © 2021. Всі права захищено