ПОВІДОМЛЕННЯ  ПРО ОПРИЛЮДНЕННЯ ПРОЕКТУ РЕГУЛЯТОРНОГО  АКТА

 

У відповідності до ст.ст.9, 13 ЗУ “Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності” Бурштинська міська рада Івано – Франківської області повідомляє про оприлюднення  проекту регуляторного акту «Про встановлення заборони продажу пива (крім безалкогольного), алкогольних, слабоалкогольних напоїв, вин столових суб’єктами господарювання  незалежно від форм власності (крім закладів ресторанного господарства) в період з 22.00 до 10.00 годин  в межах території Бурштинської міської ради Івано – Франківської області», відповідно до  Плану діяльності з підготовки проектів регуляторних актів Бурштинської міської ради на 2019 рік зі змінами внесеними рішенням міської ради від 27.03.2019 №09/69-19 “Про внесення змін до Плану діяльності з підготовки проектів регуляторних актів Бурштинської міської ради у 2019 році”

Проект рішення Бурштинської міської ради «Про встановлення заборони продажу пива (крім безалкогольного), алкогольних, слабоалкогольних напоїв, вин столових суб’єктами господарювання  незалежно від форм власності (крім закладів ресторанного господарства) в період з 22.00 до 10.00 годин  в межах території Бурштинської міської ради Івано – Франківської області» розроблено юридичним  відділом Бурштинської міської ради.

Проект  рішення підготовлено з метою збереження та зміцнення здоров’я населення, захисту від наслідків споживання алкогольних напоїв, мінімізації соціального, екологічного та економічного впливу алкоголізму на суспільство шляхом проведення заходів з обмеження продажу алкогольних, слабоалкогольних напоїв та пива на території Бурштинської міської ради Івано – Франківської області за часовими ознаками, а саме: з 22.00 години вечора до 10.00 години ранку щоденно, враховуючи вихідні дні та свята.

Проект регуляторного акту  спрямований на удосконалення правових механізмів регулювання роздрібного продажу пива (крім безалкогольного), алкогольних, слабоалкогольних  напоїв, вин столових з метою:

  1. дотримання конституційних прав людини;
  2. впорядкування обігу та обмеження продажу алкогольних, слабоалкогольних напоїв та пива серед населення;
  3. врегулювання правових відносин суб’єктів господарювання на території Бурштинської міської ради;
  4. проведення роз’яснювальної роботи серед молоді щодо шкідливого впливу алкоголізму на організм людини й переваги здорового способу життя;
  5. дотримання правил додержання тиші в населених пунктах і громадських місцях та захисту населення в межах адміністративно –територіальної одиниці від шкідливого впливу шуму;
  6. здійснення якісного та своєчасного контролю за реалізацією пива (крім безалкогольного), алкогольних, слабоалкогольних напоїв, вин столових та запобігання порушенням законодавства;
  7. зниження рівня злочинності на території Бурштинської міської ради Івано – Франківської області .
  8. профілактики та запобігання шкідливого впливу алкоголю на стан здоров’я мешканців, а особливо молодого покоління, протидія проявам пияцтва, зокрема, надмірного вживання алкоголю серед молоді;
  9. запобігання вчиненню на фоні зловживання алкоголю насильства в сім’ї, захист громадськості від негативних явищ, що ображає  людську гідність і громадську мораль.

 

З текстом проекту рішення та аналізом регуляторного впливу можна ознайомитись:

–          в мережі Інтернет: на офіційному сайті Бурштинської міської ради  Івано – Франківської області http://burshtyn-rada.if.gov.ua/;   

  • у юридичному відділі міської ради: каб. 24, вул. С.Стрільців,4,  м.Бурштин, Івано – Франківська область, 46498

Зауваження та пропозиції приймаються у письмовому та/або електронному вигляді  e-mail: br-mrada@ukr.net, bmr@бмр.укр   впродовж одного місяця з дня оприлюднення проекту регуляторного акта та відповідного аналізу регуляторного впливу на офіційній сторінці міської ради в мережі Інтернет, в юридичному відділі.


 

ПРОЕКТ

рішення  Бурштинської міської ради

Івано – Франківської області

 

Від __________                          м.Бурштин                                       №_________

 

Про встановлення заборони продажу пива (крім безалкогольного), алкогольних, слабоалкогольних напоїв, вин столових суб’єктами господарювання  незалежно від форм власності (крім закладів ресторанного господарства) в період з 22.00 до 10.00 годин  в межах території Бурштинської міської ради Івано – Франківської області

 

З метою впорядкування роздрібної торгівлі алкогольними, слабоалкогольними напоями та пивом та з метою недопущення порушень громадського порядку в нічний час доби, зменшення кількості злочинів скоєних у стані алкогольного сп’яніння, формування в суспільстві здорового способу життя, відповідно до ч.9 ст.153 Закону України «Про  державне  регулювання   виробництва і обігу  спирту етилового, коньячного і  плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів», ч.1-3, 5, 12 ст.59, пп.4 п. б ст.30 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»,  керуючись ст. 25, п. 441 ч.1 ст. 26, Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», міська рада

вирішила:

1 . Заборонити продаж пива (крім безалкогольного), алкогольних, слабоалкогольних напоїв, вин столових суб’єктами господарювання  незалежно від форм власності (крім закладів ресторанного господарства) в період з 22.00 до 10.00 годин  в межах території Бурштинської міської ради Івано – Франківської області.

  1. Рекомендувати суб’єктам господарювання, що здійснюють діяльність на території Бурштинської міської ради, інформувати покупців про прийняте Бурштинською міською радою рішення щодо встановлення заборони продажу пива (крім безалкогольного), алкогольних, слабоалкогольних напоїв, вин столових на території Бурштинської міської ради Івано – Франківської області у період з 22.00 години вечора до 10.00 години ранку щоденно, враховуючи вихідні дні та свята.
  2. Організаційному відділу (Александрів О.) оприлюднити дане рішення на офіційному веб-сайті міської ради.
  3. Галицькому ВП Тисменицького ВП ГУНП у Івано – Франківській області забезпечити виконання цього рішення та посилити контроль за дотриманням вимог ст.15-1, 15-2, 15-3 Закону України «Про державне регулювання виробництва обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв і тютюнових виробів».
  4. Рішення набуває чинності  з дня його офіційного оприлюднення на офіційному сайті Бурштинської міської ради Івано – Франківської області в мережі інтернет.
  5. Контроль за виконання даного рішення покласти на голову комісії законності та етики Горвата Л. І., голову  комісії з питань гуманітарної політики  Мазур І. М., заступника  міського голови з питань  виконавчих органів влади Кицелу Н. Ю.

Міський голова                                                                                Роксолана Джура

 

 

Виконавець:                                                             

Головний спеціаліст юридичного відділу                                М. Я. Михайлишин

 

Погоджено:

Начальник юридичного відділу                                                 В. Д. Данилюк

Заступник міського голови                                                         Н.Ю.Кицела

Начальник фінансового відділу                                                 О.І. Петровська

Начальник відділу економіки
та промисловості                                                                           М. С. Назар

Секретар міської ради                                                                  Б. Б. Рибчук


АНАЛІЗ РЕГУЛЯТОРНОГО ВПЛИВУ

Проекту рішення  Бурштинської міської ради Івано – Франківської області «Про встановлення заборони продажу пива (крім безалкогольного), алкогольних, слабоалкогольних напоїв, вин столових суб’єктами господарювання  незалежно від форм власності (крім закладів ресторанного господарства) в період з 22.00 до 10.00 годин  в межах території Бурштинської міської ради Івано – Франківської області»

 

Назва регуляторного органу – Бурштинська міська рада Івано – Франківської області

 

І. Визначення проблеми

Проблема, яку передбачається розв’язати шляхом державного регулювання:

Проект регуляторного акту підготовлено з метою збереження та зміцнення здоров’я населення, захисту від наслідків споживання алкогольних напоїв, мінімізації соціального, екологічного та економічного впливу алкоголізму на суспільство шляхом проведення заходів з заборони продажу алкогольних, слабоалкогольних напоїв та пива на території Бурштинської міської ради Івано – Франківської області за часовими ознаками, а саме: з 22.00 години вечора до 10.00 години ранку щоденно, враховуючи вихідні дні та свята що сприятиме  обмеженню  розповсюдження алкогольної залежності серед населення,  зменшенню  кількості злочинів,  що  скоєні  особами  у стані алкогольного    сп’яніння.

Причини виникнення проблеми:

  • Доступність до алкогольних, слабоалкогольних напоїв, пива у необмежених кількостях, без обмежень у часі має негативні наслідки  для   населення  територіальної громади.

Підтвердження важливості проблеми:

Згідно статистичних даних від 13.02.2019 року Галицького відділення поліції Тисменицького відділу поліції в Івано – Франківської  області Національної поліції України  протягом 2017-2018 років на території м.Бурштин та с.Вигівка Івано – Франківської області вчинено 24 кримінальних правопорушення, які скоєні  у стані алкогольного  сп”яніння; до адміністративної відповідальності за керування транспортними засобами  у стані сп”яніння притягнуто  76 осіб; за порушення  публічного  порядку та  безпеки громадян до  адміністративної відповідальності притягнуто 39 осіб; зафіксовано 1 факт продажу алкогольних  та слабоалкогольних напоїв неповнолітнім особам.   Найбільше  адміністративних  та кримінальних правопорушень скоюється у нічний час доби після 22.00 год. Вікова категорія суб”єктів учинених  правопорушень  складає 25-35 років.

Показники існування та масштабу проблеми

Назва показника Одиниця виміру Значення Джерело даних
велика кількість правопорушень, злочинів  скоєних у стані алкогольного сп”яніння правопорушення (адміністративні, кримінальні) 139

статистичні дані за 2017-2018 роки

Галицького відділення поліції Тисменицького відділу поліції Головного управління  Національної поліції в Івано – Франківській області від 12.02.2019 року № 994/108/48/01-2019

 

Основні групи (підгрупи), на які проблема справляє вплив:

Групи (підгрупи) Так Ні
Держава +
Громадяни +
Суб’єкти господарювання +
у тому числі суб’єкти малого підприємництва +

Обґрунтування неможливості вирішення проблеми за допомогою ринкових механізмів:

Втрачається можливість формування в суспільстві здорового способу життя, зниження рівня споживання пива, алкогольних та слабоалкогольних напоїв, зниження рівня  правопорушень.

Проблема не може бути розв’язана за допомогою ринкових механізмів, оскільки, суб’єкти господарювання не бажають відмовлятись від додаткових прибутків від реалізації пива (крім безалкогольного), алкогольних, слабоалкогольних напоїв, вин столових в нічний час доби, нехтуючи проблемою пияцтва та алкоголізму в місті, тому необхідним є втручання, як з боку органів місцевого самоврядування, так і з боку органів державної влади.

Проблема не може бути розв’язана за допомогою діючих регуляторних актів оскільки останні не охоплюють наявну проблематику, та не регулюють питання нічної торгівлі пивом (крім безалкогольного), алкогольними, слабоалкогольними напоями, винами столовими на території Бурштинської міської ради.

Обґрунтування неможливості вирішення проблеми за допомогою діючих регуляторних актів:

На сьогоднішній день у зазначеній сфері цивільно-правових відносин діють: Закони України: «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо захисту населення від впливу шуму», «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо обмеження споживання та продажу пива та слабоалкогольних напоїв», «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо надання органам місцевого самоврядування повноважень встановлювати обмеження продажу пива (крім безалкогольного), алкогольних, слабоалкогольних напоїв, вин столових»,  «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів», постанова Кабінету Міністрів України від 30.07.96 № 854 «Про затвердження Правил роздрібної торгівлі алкогольними напоями», рішення Бурштинської міської ради від 18.09.2012 року № 18/25-12 «Про затвердження Правил  дотримання тиші у громадських місцях на території м.Бурштин та с.Вигівка». Бурштинською міською радою Івано – Франківської області 27.01.2017 року прийнято рішення № 06/22-17 «Про затвердження Комплексної програми профілактики  із запобігання пияцтва та алкоголізму серед населення м. Бурштин та с. Вигівка на 2017-2020 роки. Проте, регуляторного акта, який діяв би  на території міста та метою якого є врегулювання обігу алкогольних напоїв, слабоалкогольних напоїв, пива у нічний час, досі немає. Проблема, яку пропонується розв’язати  з прийняття цього рішення, полягає в обмеженні доступу мешканців міста до  вживання алкогольних напоїв та пива, недопущення реалізації цих напоїв в торгових об’єктах  в нічний час.

 

ІІ. Цілі державного регулювання

Цілі державного регулювання, безпосередньо пов’язані з розв’язанням проблеми:

Бурштинською міською радою Івано – Франківської області 27.01.2017 року прийнято рішення № 06/22-17 «Про затвердження Комплексної програми профілактики  із запобігання пияцтва та алкоголізму серед населення м. Бурштин та с. Вигівка на 2017-2020 роки. Проте, регуляторного акта, який діяв би  на території міста та метою якого є врегулювання обігу алкогольних напоїв, слабоалкогольних напоїв, пива у нічний час, досі немає.

Проблема, яку пропонується розв’язати  з прийняття цього рішення, полягає в обмеженні доступу мешканців міста до  вживання алкогольних напоїв та пива, недопущення реалізації цих напоїв в торгових об’єктах  в нічний час.Встановлення заборони продажу пива (крім безалкогольного), алкогольних, слабоалкогольних напоїв, вин столових в часовому розрізі для закладів, які здійснюють продаж алкогольних, слабоалкогольних напоїв та пива у нічний час, дозволить зменшити злочинність, зніме напругу в суспільстві, призведе до чистоти під’їздів, підвалів, ліфтів, дворів та території міста в цілому, сприятиме покращенню загального мікроклімату в суспільстві та сприятиме розвитку здорової нації.
Мінімізація шкоди від вживання спиртних напоїв є основним змістом і метою всього комплексу дій активних і свідомих українців, що ґрунтуються на реалізації профілактичних заходів, зорієнтованих, в першу чергу, на пропагування серед населення переваг здорового способу життя.

 

III. Визначення та оцінка альтернативних способів досягнення цілей

  1. Визначення альтернативних способів
Вид альтернативи Опис альтернативи
Альтернатива 1 На сьогоднішній день  дана проблема на державному та на місцевому  рівні не вирішується. Бо діюче законодавство не встановлює жодних заборон продажу в нічний час доби алкогольних та слабоалкогольних напоїв.  Відповідно до внесених  Законом України від 22.03.2018 року № 2376-VIII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо надання органам місцевого самоврядування повноважень встановлювати обмеження продажу пива (крім безалкогольного), алкогольних, слабоалкогольних напоїв, вин столових»      змін у статті 15-3 Закону України “Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів”  та у ст.26 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні” органам місцевого самоврядування надано  повноваження   встановлювати заборону продажу пива (крім безалкогольного), алкогольних, слабоалкогольних напоїв, вин столових суб’єктами господарювання (крім закладів ресторанного господарства)  у визначений рішенням таких органів час доби в межах території відповідної адміністративно – територіальної одиниці».  Таким чином  держава делегувала вирішення  цих питань місцевим  радам. Залишення  існуючої на даний момент ситуації без змін  як альтернатива є неприйнятною, оскільки втрачається можливість  зниження рівня правопорушень та формування у суспільстві здорового способу життя.
Альтернатива 2 Як варіант вирішення проблеми пропонуєся прийняття регуляторного  акту – рішення  Бурштинської міської ради Івано – Франківської області «Про встановлення заборони продажу пива (крім безалкогольного), алкогольних, слабоалкогольних напоїв, вин столових суб’єктами господарювання  незалежно від форм власності (крім закладів ресторанного господарства) в період з 22.00 до 10.00 годин  в межах території Бурштинської міської ради Івано – Франківської області».
Проект  рішення підготовлено з метою збереження та зміцнення здоров’я населення, захисту від наслідків споживання алкогольних напоїв, мінімізації соціального, екологічного та економічного впливу алкоголізму на суспільство шляхом проведення заходів з заборони продажу алкогольних, слабоалкогольних напоїв та пива на території Бурштинської міської ради Івано – Франківської області за часовими ознаками.
Мінімізація шкоди від вживання спиртних напоїв є основним змістом і метою всього комплексу дій активних і свідомих українців, що ґрунтуються на реалізації профілактичних заходів, зорієнтованих, в першу чергу, на пропагування серед населення переваг здорового способу життя.
З метою впровадження державної політики щодо попередження вживання серед дорослого населення, підлітків і молоді алкогольних напоїв назріла нагальна необхідність нормативного врегулювання цього питання.
Міська рада має передбачити досягнення балансу інтересів підприємництва та населення у сфері профілактики та протидії проявам пияцтва і алкоголізму на території Бурштинської міської ради, усунення порушень громадського правопорядку у нічний час доби.
Встановлення заборони продажу пива (крім безалкогольного), алкогольних, слабоалкогольних напоїв, вин столових в часовому розрізі для закладів, які здійснюють продаж алкогольних, слабоалкогольних напоїв та пива у нічний час, дозволить зменшити злочинність, зніме напругу в суспільстві, призведе до чистоти під’їздів, підвалів, ліфтів, дворів та території міста в цілому, сприятиме покращенню загального мікроклімату в суспільстві та сприятиме розвитку здорової нації.

 

  1. Оцінка вибраних альтернативних способів досягнення цілей

Оцінка впливу на сферу інтересів держави

Вид альтернативи Вигоди Витрати
Альтернатива 1 Вигоди при залишенні  існуючої  на даний момент  ситуації без змін відсутні. Втрачається можливість  зниження рівня правопорушень скоєних у стані алкогольного  сп”яніння та формування в суспільстві здорового способу життя.
Альтернатива 2 Проект запропонованого регуляторного акту спрямований на удосконалення правових механізмів регулювання роздрібного продажу алкогольних, слабоалкогольних  напоїв задля:
1. дотримання конституційних прав людини;
2. впорядкування обігу та обмеження продажу алкогольних, слабоалкогольних  напоїв та пива серед населення;
3. врегулювання правових відносин суб’єктів господарювання на території Бурштинської міської ради;
4. проведення роз’яснювальної роботи серед молоді щодо шкідливого впливу алкоголізму на організм людини й переваги здорового способу життя;
5. дотримання правил додержання тиші в населених пунктах і громадських місцях та захисту населення в межах  адміністративно –територіальної одиниці від шкідливого впливу шуму;
6. здійснення якісного та своєчасного контролю за реалізацією пива (крім безалкогольного), алкогольних, слабоалкогольних напоїв, вин столових та запобігання порушенням законодавства;
7. зниження рівня злочинності на території Бурштинської міської ради Івано – Франківської області .
8. профілактики та запобігання шкідливого впливу алкоголю на стан здоров’я мешканців, а особливо молодого покоління, протидія проявам пияцтва, зокрема, надмірного вживання алкоголю серед молоді;
9.  запобігання вчиненню на фоні зловживання алкоголю насильства в сім’ї, захист громадськості від  негативних явищ, що ображає  людську гідність і громадську мораль.
Витрати пов”язані з підготовкою, проведенні відстежень результативності регуляторного акту та процедур з його опублікуванням .

 

Оцінка впливу на сферу інтересів громадян

Вид альтернативи Вигоди Витрати
Альтернатива 1 Можливість придбання алкогольних напоїв у будь який час доби без обмежень. Споживання  алкоголю, його виробництво, торгівля та  маштабність негативних наслідків як в Україні так і  на території Бурштинської міської ради  несе великий соціальний, економічний вплив на суспільство. Відсутність балансу інтересів підприємництва та населення матиме незворотні наслідки: росте рівень злочинності , смертності, зменшується тривалість життя населення, повністю нівелюється поняття гідного ставлення  до  здоров”я людини, як до найвищої соціальної цінності.
Альтернатива 2 Встановлення заборони продажу пива (крім безалкогольного), алкогольних, слабоалкогольних напоїв, вин столових в часовому розрізі для закладів, які здійснюють продаж алкогольних, слабоалкогольних напоїв та пива у нічний час, дозволить зменшити злочинність, зніме напругу в суспільстві, призведе до чистоти під’їздів, підвалів, ліфтів, дворів та території міста в цілому, сприятиме покращенню загального мікроклімату в суспільстві та сприятиме розвитку здорової нації. Незначні  часові незручності при придбанні алкогольних, слабоалкогольних напоїв.

 

Оцінка впливу на сферу інтересів суб’єктів господарювання

Альтернатива 1

Показник Великі Середні Малі Мікро Разом
Кількість суб’єктів господарювання, що підпадають під дію регулювання, одиниць 4 0 32 0 36
Питома вага групи у загальній кількості, відсотків 11.11% 0% 88.89% 0% 100,00%

 

Альтернатива 2

Показник Великі Середні Малі Мікро Разом
Кількість суб’єктів господарювання, що підпадають під дію регулювання, одиниць 4 0 32 0 36
Питома вага групи у загальній кількості, відсотків 11.11% 0% 88.89% 0% 100,00%

 

 

Вид альтернативи Вигоди Витрати
Альтернатива 1 Суб”єкти господарювання, які отримали погодження  на встановлення цілодобового або подовженого режиму роботи, матимуть змогу реалізувати алкогольні, слабоалкогольні напої та пиво  на території міської ради у нічний час, що відповідно сприятиме  збільшенню виторгу об”єктами торгівлі. Витрат не вбачається. Проте, при цьому, втрачається можливість  зниження рівня правопорушень, у тому числі скоєних у стані алкогольного  сп”яніння та формування в суспільстві здорового способу життя для громади,  і зокрема для членів родин  суб”єктів господарювання.
Альтернатива 2 Забезпечення  на території міської ради  тиші та громадського порядку у нічний час, профілактики та протидії проявам  пияцтва, зокрема,  надмірного  вживання алкоголю серед молоді. Часткове зменшення  виторгу від реалізації у нічний час алкогольних, слабоалкогольних напоїв та пива ( окрім безалкогольного) у стаціонарних спорудах (окрім закладів ресторанного  господарства) та стаціонарних  тимчасових спорудах.
Ліцензія на роздрібну торгівлю алкогольними напоями та пивом видається на визначений законодавством термін, її вартість не залежить від обсягів реалізації, кількості продаж та режимів роботи закладів торгівлі.

 

Оцінка сумарних витрат за альтернативами

Сумарні витрати за альтернативами Сума витрат, гривень
Альтернатива 1
Альтернатива 2
  1. IV. Вибір найбільш оптимального альтернативного способу досягнення цілей
Рейтинг результативності (досягнення цілей під час вирішення проблеми) Бал результативності (за чотирибальною системою оцінки) Коментарі щодо присвоєння відповідного бала
Альтернатива 1 1 – цілі прийняття регуляторного акта не можуть бути досягнуті (проблема продовжує існувати) Залишення існуючої  на даний момент  ситуації без змін є неприйнятним, оскільки  втрачається можливість досягнення балансу інтересів підприємництва та населення у сфері профілактики та протидії проявам пияцтва і алкоголізму на території Бурштинської міської ради, усунення порушень громадського правопорядку у нічний час доби.
За статистичними даними Національної поліції України, більшість злочинів та адміністративних правопорушень вчиняються особами у стані алкогольного сп’яніння  у нічний час доби.Проблема пияцтва та алкоголізму на території міської ради  не лише не втрачає своєї актуальності, але з кожним роком загострюється та набуває все більш небезпечних для суспільства форм та проявів.
Альтернатива 2 3 – цілі прийняття регуляторного акта можуть бути досягнуті майже повною мірою (усі важливі аспекти проблеми існувати не будуть)          Цей регуляторний акт відповідає   потребам   у розв’язанні   визначеної проблеми   та    принципам державної    регуляторної політики.
Затвердження такого регуляторного акта забезпечить поступове досягнення встановлених цілей.
Прогнозовані соціально-економічні наслідки та переваги прийняття проекту рішення полягають у наступному: прийняття та реалізація проекту дозволить зменшити обсяги вживання алкогольних напоїв, знизить рівень злочинності, захворюваності та смертності, збільшить тривалість життя населення, активізує молодь вести здоровий спосіб життя, забезпечить гідне ставлення до здоров’я людини, як до найвищої соціальної цінності.

 

Рейтинг результативності Вигоди (підсумок) Витрати (підсумок) Обґрунтування відповідного місця альтернативи у рейтингу

Альтернатива 1

1

Держава:

Вигоди при залишенні  існуючої  на даний момент  ситуації без змін відсутні.

Громадяни:

Можливість придбання алкогольних напоїв у будь який час доби без обмежень.

Суб’єкти господарювання:

Суб”єкти господарювання, які отримали погодження  на встановлення цілодобового або подовженого режиму роботи, матимуть змогу реалізувати алкогольні, слабоалкогольні напої та пиво  на території міської ради у нічний час, що відповідно сприятиме  збільшенню виторгу об”єктами торгівлі.

Держава:

Втрачається можливість  зниження рівня правопорушень скоєних у стані алкогольного  сп”яніння та формування в суспільстві здорового способу життя.

Громадяни:

Споживання  алкоголю, його виробництво, торгівля та  маштабність негативних наслідків як в Україні так і  на території Бурштинської міської ради  несе великий соціальний, економічний вплив на суспільство. Відсутність балансу інтересів підприємництва та населення матиме незворотні наслідки: росте рівень злочинності , смертності, зменшується тривалість життя населення, повністю нівелюється поняття гідного ставлення  до  здоров”я людини, як до найвищої соціальної цінності.

Суб’єкти господарювання:

Витрати: Витрат не вбачається. Проте, при цьому, втрачається можливість  зниження рівня правопорушень, у тому числі скоєних у стані алкогольного  сп”яніння та формування в суспільстві здорового способу життя для громади,  і зокрема для членів родин  суб”єктів господарювання.

 

 Проблема

продовжує існувати.

Не забезпечує досягнення цілей державного регулювання.

Альтернатива 2

Держава:

Проект запропонованого регуляторного акту спрямований на удосконалення правових механізмів регулювання роздрібного продажу алкогольних, слабоалкогольних  напоїв задля:
1. дотримання конституційних прав людини;
2. впорядкування обігу та обмеження продажу алкогольних, слабоалкогольних  напоїв та пива серед населення;
3. врегулювання правових відносин суб’єктів господарювання на території Бурштинської міської ради;
4. проведення роз’яснювальної роботи серед молоді щодо шкідливого впливу алкоголізму на організм людини й переваги здорового способу життя;
5. дотримання правил додержання тиші в населених пунктах і громадських місцях та захисту населення в межах  адміністративно –територіальної одиниці від шкідливого впливу шуму;
6. здійснення якісного та своєчасного контролю за реалізацією пива (крім безалкогольного), алкогольних, слабоалкогольних напоїв, вин столових та запобігання порушенням законодавства;
7. зниження рівня злочинності на території Бурштинської міської ради Івано – Франківської області .
8. профілактики та запобігання шкідливого впливу алкоголю на стан здоров’я мешканців, а особливо молодого покоління, протидія проявам пияцтва, зокрема, надмірного вживання алкоголю серед молоді;
9.  запобігання вчиненню на фоні зловживання алкоголю насильства в сім’ї, захист громадськості від  негативних явищ, що ображає  людську гідність і громадську мораль.
Громадяни:

Встановлення заборони продажу пива (крім безалкогольного), алкогольних, слабоалкогольних напоїв, вин столових в часовому розрізі для закладів, які здійснюють продаж алкогольних, слабоалкогольних напоїв та пива у нічний час, дозволить зменшити злочинність, зніме напругу в суспільстві, призведе до чистоти під’їздів, підвалів, ліфтів, дворів та території міста в цілому, сприятиме покращенню загального мікроклімату в суспільстві та сприятиме розвитку здорової нації.

Суб’єкти господарювання:

Забезпечення  на території міської ради  тиші та громадського порядку у нічний час, профілактики та протидії проявам  пияцтва, зокрема,  надмірного  вживання алкоголю серед молоді.

Держава:

Витрати пов”язані з підготовкою, проведенні відстежень результативності регуляторного акту та процедур з його опублікуванням .

Громадяни:

Незначні  часові незручності при придбанні алкогольних, слабоалкогольних напоїв.

Суб’єкти господарювання:

Витрати: Часткове зменшення  виторгу від реалізації у нічний час алкогольних, слабоалкогольних напоїв та пива ( окрім безалкогольного) у стаціонарних спорудах (окрім закладів ресторанного  господарства) та стаціонарних  тимчасових спорудах. При цьому, не виключається мож-ливість у подаль-шому зростання виручки у денний час роботи об’єктів торгівлі.
Ліцензія на роздрібну торгівлю алкогольними напоями та пивом видається на визначений законодавством термін, її вартість не залежить від обсягів реалізації, кількості продаж та режимів роботи закладів торгівлі.

 

         Цей регуляторний акт відповідає   потребам   у розв’язанні   визначеної проблеми   та    принципам державної    регуляторної політики.
Прийняття такого регуляторного акта забезпечить поступове досягнення встановлених цілей.

 

Рейтинг Аргументи щодо переваги обраної альтернативи/причини відмови від альтернативи Оцінка ризику зовнішніх чинників на дію запропонованого регуляторного акта
Альтернатива 1        Існування проблеми
Ця альтернатива є неприйнятною, оскільки збільшується кількість звернень мешканців  до правоохоронних органів щодо стану громадського порядку в нічний період доби.
Крім того, втрачається можливість формування в суспільстві здорового способу життя, зниження рівня споживання пива, алкогольних та слабоалкогольних напоїв.
Прийняття нормативно-правових актів на загальнодержавному рівні.
Альтернатива 2

Вирішення проблеми.

Цей регуляторний акт відповідає потребам у розв’язанні визначеної проблеми та принципам державної регуляторної політики. Прийняття такого регуляторного акта забезпечить досягнення встановлених цілей.

Реалізація цього регуляторного акта забезпечить дотримання єдиного прозорого механізму щодо упорядкування обігу алкогольних напоїв, сприяння формуванню суспільної моралі щодо особистої відповідальності за здоров’я молодого покоління.

При змінах у чинному законодавстві, які можуть впливати на дію запропонованого регуляторного акта, до нього будуть вноситись відповідні зміни та доповнення.

 

  1. V. Механізми та заходи, які забезпечать розв’язання визначеної проблеми

Запропоновані механізми регуляторного акта, за допомогою яких можна розв’язати проблему:

  • Реалізація цього регуляторного акта забезпечить дотримання єдиного прозорого механізму щодо упорядкування обігу алкогольних напоїв, сприяння формуванню суспільної моралі щодо особистої відповідальності за здоров’я молодого покоління, призведе до запровадження здорового способу життя.

 

Заходи, які мають здійснити органи влади для впровадження цього регуляторного акта:

  • Організаційні заходи для впровадження регулювання:
  • – розробка регуляторного акта проекту рішення міської ради ” Про встановлення заборони продажу пива (крім безалкогольного), алкогольних, слабоалкогольних напоїв, вин столових суб’єктами господарювання незалежно від форм власності (крім закладів ресторанного господарства) в межах території Бурштинської міської ради Івано – Франківської області”
  • – оприлюднення проекту регуляторного акта з метою одержання зауважень і пропозицій громадськості;
  •  –          проведення  громадських слухань;
  • –         проведення  консультацій з суб’єктами господарювання;
  • – направлення проекту рішення міської ради «Про встановлення заборони продажу пива (крім безалкогольного), алкогольних, слабоалкогольних напоїв, вин столових суб’єктами господарювання  незалежно від форм власності (крім закладів ресторанного господарства) в період з 22.00 до 10.00 годин  в межах території Бурштинської міської ради Івано – Франківської області»,  на розгляд Державної регуляторної служби України з метою отримання зауважень та пропозицій;
  • –         розгляд проекту регуляторного акта та прийняття відповідного рішення Бурштинською міською радою Івано – Франківської області «Про встановлення заборони продажу пива (крім безалкогольного), алкогольних, слабоалкогольних напоїв, вин столових суб’єктами господарювання  незалежно від форм власності (крім закладів ресторанного господарства) в період з 22.00 до 10.00 годин  в межах території Бурштинської міської ради Івано – Франківської області»;
  • –         після прийняття регуляторного акта він підлягає оприлюдненню на офіційному сайті Бурштинської міської ради.

 

  1. VI. Оцінка виконання вимог регуляторного акта залежно від ресурсів, якими розпоряджаються органи виконавчої влади чи органи місцевого самоврядування, фізичні та юридичні особи, які повинні проваджувати або виконувати ці вимоги

Підготовленим проектом регуляторного акта шляхом заборони продажу алкогольних, слабоалкогольних напоїв і пива в торгових об’єктах (з 22-00 години до 10-00 години) обмежується доступ до вживання алкогольних напоїв.

Зовнішніми чинниками, що можуть вплинути на дію регуляторного акту можуть бути зміни в чинному законодавстві.

 

Очікувані результати від прийняття регуляторного акта. Аналіз вигод та витрат

Сфера впливу Вигоди Витрати
Міська   рада

-забезпечення тиші у нічний час, зменшення скарг громадян на порушення громадського правопорядку,

– покращення громадського правопорядку в місті;

– зменшення кількості

правопорушень, скоєних

в стані алкогольного сп’яніння;

зменшення кількості злочинів, скоєних особами у стані сп’яніння,

– зменшення скарг від мешканців

міста щодо порушення Правил

дотримання тиші в

громадських місцях;

– формування здорового способу життя,

– захист дітей від негативного впливу алкогольних, слабоалкогольних напоїв, пива;

Пов’язані з процедурою розробки регуляторного акта (витрати робочого часу спеціалістів, пов’язані з підготовкою регуляторного акта та на оприлюднення регуляторного акта, тощо) , контролем за його виконанням, проведенням аналізу та заходів по відстеженню результативності. Строк, який займають усі етапи прийняття регуляторного акта (розробка, оприлюднення, аналіз та інші регуляторні процедури) відповідно до плану діяльності  міської ради та її виконавчого комітету, становить 2 місяці.

При витраті 1 повного робочого дня в тиждень на кожний етап, за весь термін матимемо – 8 годин на регуляторні процедури. Заробітна плата розробника регуляторного акта за 1 год. становить 48,08 грн. (для розрахунку використовується розмір середньої заробітної плати спеціаліста відповідної категорії відділу).

 

Суб’єкти господарювання

-участь у формуванні здорового способу життя,

–  підвищення соціальної відповідальності бізнесу перед суспільством

–  прозорість дій органів місцевого самоврядування;
– прозорість порядку провадження роздрібної торгівлі алкогольними, слабоалкогольними напоями, пивом;
– встановлення єдиних вимог до обов’язків у сфері торгівельної діяльності алкогольними, слабоалкогольними напоями, пивом; – підвищення культури обслуговуванню покупців, клієнтів

– приведення об’єктів торгівлі  відповідно до вимог рішення;

– втрати, пов’язані із можливим зменшенням обсягу продажу алкогольних напоїв та пива;

Досягнення цілей є можливим з найменшими витратами для суб’єктів господарської діяльності, оскільки виконання рішення не потребує фінансових витрат.

Населення       – реалізація прав та державних гарантій громадян на захист фізичного та психологічного здоров’я;
– зменшення зловживання

алкогольними напоями;

–                      поліпшення умов життя, повноцінний відпочинок в вечірній та нічний час;

–                      запобігання шкідливому впливу алкоголю на стан здоров’я та моральності суспільства;

–                      зменшення зростання алкогольної залежності, особливо серед молоді;

Не потребує матеріальних  витрат.

Незначні часові незручності при придбанні алкогольних напоїв.

 

Прийняття регуляторного акта забезпечить реалізацію прав та законних інтересів територіальної громади що проживає на території Бурштинської міської ради Івано – Франківської області шляхом покращення стану громадського порядку, що полегшить роботу правоохоронних органів, а також зменшить вплив алкоголю на стан здоров’я членів громади, у т.ч. молодого покоління, сприятиме зменшенню кількості злочинів, вчинених особами у стані алкогольного сп’яніння.

Ефективне досягнення мети проекту можливе за умови співпраці органів місцевого самоврядування та правоохоронних органів щодо контролю за реалізацією зазначених підакцизних товарів, враховуючи обмеження і заборони, а також за умови додержання суб’єктами господарювання вимог цього рішення Бурштинської  міської ради Івано – Франківської області.

Передбачається, що суб’єкти господарювання, виявляючи громадську свідомість, будуть неухильно виконувати вимоги та обмеження запропонованого проекту рішення, тобто на території міста у нічний час не буде здійснюватись продаж алкогольних, слабоалкогольних напоїв та пива (окрім безалкогольного).

Впровадження та виконання вимог проекту регуляторного акту не потребує додаткового забезпечення ресурсами місцевого бюджету.

Відділ економіки та промисловості:

Процедура регулювання суб’єктів малого підприємництва (розрахунок на одного типового суб’єкта господарювання малого підприємництва) Планові витрати часу на процедуру Вартість часу співробітника органу державної влади(заробітна плата) Оцінка кількості процедур за рік, що припадають на одного суб’єкта Оцінка кількості суб’єктів, що підпадають під дію процедури регулювання Витрати на адміністрування регулювання (за рік), гривень
1.Облік суб’єкта господарювання, що перебуває у сфері регулювання 0,5год. 59,27 1 36 1066,86

2.Поточний

контроль за

суб’єктом

господарювання, що перебуває у сфері регулювання

3.Підготовка,

затвердження та

опрацювання,реалізація одного окремого акта про порушення

вимог регулювання

4.Оскарження одного окремого рішення суб’єктами

господарювання

5.Підготовка звітності за результатами регулювання

5.Підготовка звітності за результатами

регулювання

Разом за рік 1066,86

Бюджетні витрати на адміністрування регулювання суб’єктів малого підприємства

п/п

Назва державного органу Витрати на адміністрування регулювання за рік
1 Відділ економіки та промисловості Бурштинської міської ради 1066,86

VII. Обґрунтування запропонованого строку дії регуляторного акта

Запропонований термін дії акта:

безстроково

Обґрунтування запропонованого терміну дії акта:

Термін дії запропонованого проекту регуляторного акта необмежений.
При змінах у чинному законодавстві, які можуть впливати на дію запропонованого регуляторного акта, до нього будуть вноситись відповідні зміни та доповнення.
 

VIII. Визначення показників результативності дії регуляторного акта

Показниками результативності запропонованого проекту рішення  міської ради є:

–  кількість адміністративних правопорушень за порушення вимог ст.178 КУпАП (розпивання спиртних напоїв в громадських місцях і поява в громадських місцях у п’яному вигляді),  ст.173 КУпАП (дрібне хуліганство) та  ст.173-2 КУпАП ( насильства в сім’ї, яке вчиняється в стані алкогольного сп’яніння);

– для населення зменшення негативного впливу алкоголю, покращення здоров’я, зменшення кількості випадків насильства та ін. злочинів, скоєних в стані алкогольного сп’яніння

– дотримання громадського порядку, зменшення скарг і нарікань мешканців на роботу об’єктів торгівлі;

  • зменшення кількості осіб, що є алкогольно залежними.

 

Досягнення цілі державного регулювання, задля якого пропонується акт, може бути охарактеризовано наступними кількісними та якісними показниками, значення яких має змінитися за вимірюваний період:

Назва показника Одиниця виміру Зараз 6 місяців 1 рік 3 роки
1 Розмір надходжень до державного бюджету, пов`язаних з дією акта грн. 0 0 0
2 Розмір надходжень до місцевих бюджетів, пов`язаних з дією акта грн. 0 0 0
3 Розмір надходжень до цільового фонду, пов`язаних з дією акта грн. 0 0 0
4 Кількість суб`єктів господарювання та/або фізичних осіб, на яких поширюватиметься дія акта од. 36 36 36
5 Розмір коштів, що витрачатимуться суб`єктами господарювання та/або фізичними особами, пов`язаними з виконанням вимог акта (інформування населенн) грн. 200.00 0 0
6 Час, що витрачатиметься суб`єктами господарювання та/або фізичними особами, пов`язаними з виконанням вимог акта год. 1 0 0
7 Рівень поінформованості суб`єктів господарювання та/або фізичних осіб з основних положень акта % 50 70 100
8 велика кількість правопорушень, злочинів  скоєних у стані алкогольного сп”яніння правопорушення (адміністративні, кримінальні) 139 100 60 10

 

  1. IX. Визначення заходів, за допомогою яких здійснюватиметься відстеження результативності дії регуляторного акта

Строки проведення базового відстеження результативності дії регуляторного акта:

через рік

Строки проведення повторного відстеження результативності дії регуляторного акта:

через три роки

Метод проведення відстеження результативності:

Статистичний

Вид даних, за допомогою яких здійснюватиметься відстеження результативності:

Статиcтичні

Для відстеження будуть використовуватись статистичні дані органів державної влади, місцевого самоврядування та інших уповноважених суб’єктів за відповідний період, що передує даті початку виконання заходів з відстеження, а для базового відстеження – даті набрання чинності регуляторним актом.

Враховуючи, що для визначення значень показників результативності регуляторного акта використовуються виключно статистичні дані, базове відстеження результативності регуляторного акта буде здійснене після набрання чинності цим регуляторним актом, але не пізніше дня, з якого починається проведення повторного відстеження результативності цього акта.

Базове відстеження результативності регуляторного акта буде проводитись шляхом здійснення аналізу статистичних даних за основними показниками результативності акта.

Повторне      відстеження        результативності           регуляторного         акта буде

проводитись шляхом здійснення контролю уповноваженими органами за дотриманням вимог акту, моніторингу звернень громадян з питань врегульованих актом та аналізу статистичних даних за основними показниками результативності акта (порівнюються із значеннями аналогічних показників, що встановлені під час базового відстеження), та у разі виявлення неврегульованих та проблемних питань буде розглядатись можливість їх виправлення шляхом внесення відповідних змін.

Періодичне відстеження результативності регуляторного акта буде проводитись раз на кожні три роки, починаючи з дня закінчення заходів з повторного відстеження результативності цього акта шляхом порівняння установлених кількісні значень показників результативності акта із значеннями аналогічних показників, що встановлені під час повторного відстеження.

Пропозиції та зауваження до  проекту рішення міської ради і аналізу впливу регуляторного акта приймаються протягом 30 днів від їх опублікування в засобах масової інформації або розміщення на офіційному сайті міської ради  та  за адресою: м. Бурштин, вул. Січових Стрільців, 4, Бурштинська міська рада Івано – Франківської області.

 

 

Керівник регуляторного органу             

Міський голова                                                                                           Джура Р. О.

 

Розробник :

Головний спеціаліст юридичного відділу                                          Михайлишин М. Я.

 

 

 

Опубліковано: 05.04.2019

Залишити відповідь