Звертаючись за наданням державних соціальних допомог та житлових субсидій подавайте достовірну інформацію

Адресна соціальна допомога є одним з основних інструментів подолання бідності, тому для соціальної підтримки малозахищених верств населення у нашій державі реалізуються програми державної соціальної допомоги та житлових субсидій. Основне завдання органів  соціального захисту населення — забезпечення адресності надання допомоги та цільового використання коштів державного бюджету. Наша діяльність спрямована на максимальне забезпечення захисту малозабезпечених верств населення. Збільшення кількості одержувачів допомог і розмірів соціальних виплат, потребує посилення державного контролю за здійсненням виплат і цільовим використанням одержаних сум. Саме функцію контролю використання коштів з державного бюджету виконують соціальні інспектори управління  соціального захисту населення, які проводять перевірки нужденності сімей, що звернулись за наданням державної допомоги, в тому числі і житлових субсидій, достовірності та повноти наданої інформації про доходи та майновий стан. Загалом, робота державного соціального інспектора здійснюється за двома напрямами:

– перший — визначення ступеня нужденності заявника, членів його сім’ї або домогосподарства (обстеження домогосподарства, з’ясування обставин, які призвели до нужденності тощо);

– другий — перевірка достовірності наданих відомостей про доходи та майновий стан заявника та членів його сім’ї (домогосподарства).

Нагадуємо, що кожний громадянин при поданні заяви про призначення державної соціальної допомоги або житлової субсидії письмово дає згоду на збір та перевірку інформації про сім’ю, доходи всіх її членів, їх власність та майно. Перевірки проводяться шляхом обстеження умов життя заявника, відвідування місця роботи, подання запитів до Державної фіскальної служби України, територіального сервісного центру МВС у Івано-Франківській області, Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, отримання від організацій, установ, підприємств необхідну інформацію та відомості з питань, що належать до їх компетенції.

У 2018 році в результаті перевірок соціальними інспекторами виявлено ряд випадків подання недостовірної або неповної інформації про доходи та майновий стан одержувачів житлових субсидій та державних соціальних допомог. Внаслідок прихованих та невірно вказаних відомостей виявлено переплати державних соціальних допомог та житлових субсидій.

Аналізуючи порушення можна сказати, що до декларування доходів та майна сім’я повинна підійти відповідально. Тому, що будь яке порушення тягне за собою припинення надання допомоги або субсидії та повернення надміру виплачених коштів. Інколи незначна помилка тягне за собою фінансову відповідальність та позбавляє сім’ю від соціальних виплат.

Наведем найбільш поширені випадки. Сім’я звернулась за наданням житлової субсидії і в період призначеної субсидії здійснила покупку, яка перевищує 50 тис.грн. та неповідомила у 30 денний термін. Як наслідок, припиняється надання субсидії і право звернення настуває на слідуючий опалювальний, неопалювальний період. А повідомивши у визначені терміни сім’я користувалась би субсидією до закінчення періоду. Це стосується також у разі смерті одного з членів домогосподарства( крім заявника) , реєстрації та зняття з реєстрації з домогосподарства, отримання спадщини. Наголошуємо, що про дані зміни потрібно повідомити відділ соціального захисту населення  протягом 30 календарних днів з дня їх виникнення, а неповідомивши про це сім’я несе відповідальність.

Слідуючий випадок. Сім’я звернулась за наданням державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім’ям і не вказала в декларації про доходи та майновий стан перебування у власності сім’ї двох транспортних засобів, житлових приміщень.. Як, наслідок припиняється надання допомоги, повертаються надміру виплачені кошти, а право звернення наступає через шість місяців.

Попередити зайве отримання коштів і запобігти пов’язаним з цим неприємностям нескладно, для цього лише потрібно усвідомлювати ступінь своєї відповідальності при зверненні за державними допомогами та житловою субсидією і надавати повну та достовірну інформацію про доходи та майновий стан осіб, які входять до складу вашої сім’ї.

Спеціалісти відділу4 соціального захисту населення завжди готові надати кваліфіковану відповідь на питання, які відносяться до їх компетенції.

 

Відділ соціального захисту населення

Опубліковано: 14.03.2019

Залишити відповідь