Ростислав Стасько: «Зробити все за один рік не можливо, але ми розуміємо проблеми громади і тримаємо їх на контролі!»

Ростислав Стасько: «Зробити все за один рік не можливо, але ми розуміємо проблеми громади і тримаємо їх на контролі!»

Традиційно продовжуємо публікувати офіційні коментарі та відповіді на запитання, які турбують мешканців Бурштинської громади. Про події другої половини серпня розмовляємо з першим заступником міського голови Ростиславом Стаськом.

  • Багато питань виникало у мешканців громади після рішення міської ради про припинення роботи бібліотек у селах Куничі, Озеряни, Коростовичі, Куропатники, Різдвяни, Новий Мартинів. У чому тут справа?
  • В грудні-січні місяці, відповідно до рішенням Галицької районної ради, було передано бібліотеки, заклади соціальної сфери, культурно-освітні, які розташовані на нашій території. Відповідно до процедур децентралізації, які на цей час завершуються бібліотеки нам були передані, як приміщення, а не як установи без працівників, де була припинена їх діяльність. Ми звернулися до Міністерства культури України щоб оформити всі процедури. Відповідно, нам підтвердили, що дійсно діяльність бібліотек зупинено, але нам вдалось зберегти бібліотечний фонд з тих приміщень, які не придатні для функціонування. При цьому, ми зберегли доступ до бібліотек, і бібліотечний фонд, якщо буде дозволяти бюджет то може наступного року будемо розглядати відкриття бібліотек. Все залежить від активності громад і можливості бюджету.
  • Нещодавно відбулася комісія, яка визначила управителів у тих багатоквартирних будинках, де не створено ОСББ. Зокрема, будинки поділили між КП «Житлово-експлуатаційне господарство» (сюди увійшло 10 груп будинків) та ФОП Хацевич (який управлятиме 6-ма групами будинків). Мешканці запитують: чому не віддали усі будинки ЖЕГу, як відбувся поділ, як буде працювати даний ФОП?
  • Не має такого будинку на території Бурштина, де б не працювала і не була присутня комісія з мешканцями будинків. Це відбувалося впродовж не одного місяця і було запропоновано усім мешканцям, з якими зустрічались представники комісії, створити ОСББ і відповідно самим обирати собі управителя. На жаль, нас ніхто не почув і на той час не було створено в жодному будинку ОСББ. Саме тому нам довелося діяти згідно чинного законодавства – визначає управителя виконавчий комітет міської ради після проведення відповідного конкурсу. Провівши цей конкурс, заслухавши представників компанії, які заявили про своє бажання взяти на обслуговування багатоквартирні будинки, комісія прийняла відповідне рішення  про розподіл будинків між двома компаніями. Якщо будинок хоче поміняти управителя то потрібно створити ОСББ. ФОП Хацевич Василь Іванович зареєстрований на території Бурштинської територіальної громади, він має досвід подібної роботи в м.Калуш, але зареєстрований тут, відповідно обслуговувати будинки будуть виключено місцеві працівники, які будуть набиратись в цю компанію. Відповідно, на кожному будинку будуть контакти і ФОП Хацевича, і КП «ЖЕГ», куди можна буде звертатись. Тому при створенні ОСББ можна змінити обслуговуючу компанію, якщо ви вважаєте, що вона не надає якісні послуги.
  • Ще одне, досить обговорюване питання – це питання сміттєзвалища, чи вирішується якось це питання?
  • Питання сміттєзвалища в процесі вирішення. Ми цим займаємось від початку нашої каденції. Ми завершуємо інвентаризацію земельної ділянки по цьому сміттєзвалищу, я ризикну припустити, що це буде перше легальне паспортизоване сміттєзвалище в Івано-Франківській області. Ми рухаємося впевнено і чітко до цієї мети. Маючи всі відповідні документи сміттєзвалища, воно перестане бути не легальним, отже ним можна буде управляти, розпоряджатися в законодавчому полі.
  • Ще досі не відновлено водопостачання по вул. Бандери, 77А, в чому справа?
  • Все ще не має води, був порив, але вчора вже знайшли і до кінця тижня питання буде закрито.
  • Як завжди гостро стоїть питання ремонту доріг в нашій громаді. Коли планується розпочати роботи з брукування дороги по вул. Будівельників?
  • Дорожнє покриття тут зняли ще раніше, це суттєво полегшило проїзд, оскільки це саме той випадок, коли краще зняти дорожня покриття чим постійно латати. На сьогоднішній день закриваємо питання по тендерних процедурах. Потрібно ще завершити демонтаж дороги. Відкриття тендерної процедури відбувається 6 вересня, після дотримання всіх процедур і укладення угоди з переможцем тендеру розпочнуться роботи, як і планували – це відбудеться протягом вересня.
  • А як щодо дороги Стуса-Коновальця?
  • Це питання не зовсім залежить від волі Бурштинської громади, це кошти, які мали залучитись з обласного бюджету, там також є питання тендерних процедур. Двічі скасовувався тендер, в цьому є проблема, але ми йдемо чітко по процедурі, іншого варіанту не передбачено. Зараз завершується чергові тендерні процедури, більше того, в нас є розуміння хто би це міг робити. Є декілька компаній, які змогли би якісно зробити ці роботи. По нашому прогнозу – у вересні після завершення процедури тендеру, якщо не буде ніяких оскаржень, ми почнемо ремонт цієї дороги і закінчимо в цьому році. Крім цього, була зміна керівництва в ДП «Дороги Прикарпаття», це також трохи вплинуло на ситуацію.
  • Коли почнеться капітальний ремонт дороги обласного значення Бурштин -Світанок?
  • – Бурштин – Світанок це є дорога обласного значення, вона не в нашій компетенції, але переговори по цій дорозі ведуться впродовж цілого 2021 року. Ми зустрічались з депутатом обласної ради Марією Савкою з цього питання, з Ігорем Павловичем Фрісом – проблема зрозуміла, але на жаль обласний бюджет не може собі дозволити відремонтувати всі дороги. Ми це питання тримаємо на контролі, у наступному році заплановано зробити, насамперед, те, що від нас залежить – дорогу до роз’їзду Куропатники – Коростовичі від Бурштина. На сьогоднішній день все, що ми могли зробити – це грейдерувати і підсипати, але це все тимчасові заходи. Ми і на далі будемо це робити.

Є низка проєктів які дають можливість вирішувати ці питання дуже швидко і в конкретний календарний рік. По-перше, це конкурс проєктів міської ради «Громадський бюджет»: ми даємо можливість громаді звернутися з конкретною проблематикою, подати заявку для вирішення конкретної проблеми, яка стосується населеного пункту. По-друге – це конкурс міні-проєктів від АМЕР «Громада своїми руками», який реалізовується нашим головним інвестором і партнером ДТЕК Бурштинська ТЕС. Третій момент – це точно такі проєкти реалізовується  компанією Гудвеллі України. Четвертий – схожий кокнурс проєктів від Контіненталу. По Діброві була заявка і виграв проєкт, який стосується ремонту клубу. Громада вважала  краще підремонтувати клуб,  громада с. Слобода, виграла проєкт по вуличному освітленню. Тому пропоную мешканцям усіх сіл громади активніше брати участь у подібних проєктах, тоді з нашою допомогою у селах можна зробити багато потрібного.

  • Також бурштинців цікавить чи є в планах ремонт дороги в центральній частині, у напрямку ринку та тротуарної доріжки до Бурштинського ліцею №3?
  • У нас заплановано проведення ямкового ремонту по всьому місту Бурштину і згадана дорога також підпадає під ямковий ремонт. Що стосується тротуарної доріжки – по-перше, зробити все за один рік і за одні кошти не можливо, а по-друге, є такі місця, де взагалі не було доріжок, які потрібно робити. Є навіть такі доріжки, які ще в гіршому стані, ніж ця, все зробити за раз не можливо. Ми вивчали стан усіх тротуарних доріжок, ця доріжка не в найгіршому стані, ми її поставимо в чергу, розуміємо що треба. Будуть можливості, будуть кошти вона також буде ремонтуватися. Ми йдемо від найгіршого стану до більш-менш нормального, будемо робити по черговості.
  • Запитують чи можна «лежачі поліцейські» біля будинку Коновальця 11 переробити (чи доробити) так, щоб машини могли плавніше їх проїжджати?
  • До мене особисто приходили мешканці ще місяців три тому, я сам проїжав жахливий «поліцейський», які кошти такий і «лежачий поліцейський». Ми дійсно будемо його демонтовувати, його прив’язано до ремонту вулиці Коновальця-Стуса. Коли зробиться об’їзна дорога, то менше машин буде мати намір проїжджати попри прибудинкову територію. Звичайно, він буде демонтований.
  • По вул. Стефаника, 15 не вирішено проблему з підтопленням . В травні робились роботи зі сторони Стефаника,17, але даної проблеми ці роботи не вирішили.
  • Справді, не вирішено проблему з підтопленням, там робився сусідній будинок Стефаника,17, там була трошки менша проблема. Ми займаємось цією проблемою по вул. Стефаника,15. В нас є розроблений проєкт на проведення відповідних робіт, єдине – нас не влаштовувала вартість цього проєкту, вона була захмарною ціною – майже мільйон гривень, це трошки забагато для бюджету тому ми шукали, щоб зробити ті самі роботи і вирішити питання в дешевший спосіб, і знайшли. Ми очікуємо на нові проєктні пропозиції, вийдемо на адекватну ціну і ці проблеми будемо вирішувати.

– Мешканці будинку Коновальця 11 звертаються з проблемою  аварійного фасаду – як можна вирішити це питання?

– Це дуже гарне питання в контексті того, що ми неодноразово закликали мешканців створювати ОСББ, тоді ми гарантуємо співучасть бюджетними коштами і будемо звертатись до громади мешканців будинку, щоб спільними зусиллями вирішувати проблеми, які є у будинках. Для тих, хто першими створить ОСББ сума співфінансування з нашого боку буде набагато більшою, ніж для тих, хто створиться пізніше. Місто не має можливості на існуючий бюджет робити капітальні роботи по обслуговуванню тих помешкань, які насправді приватизовані і питання приміщень загального користування, фасадів, дахів, підвалів. Для того є інша форма, яку придумав законодавець більше 25 років тому – це ОСББ і тоді ми спільно будемо вирішувати проблеми.

– Мешканці будинку Січових Стрільців, 20 просять вирішити питання із стоянкою для автомобілей.

Я так розумію, що хтось з мешканців має два автомобілі, хтось один автомобіль і хоче, щоб там була стоянка, а хтось не хоче. Ми не можемо зрозуміти чи це є звернення мешканців будинку чи це є звернення однієї мешканки будинку, тобто чи ми вирішуємо проблему більшості тих, що проживають чи ми вирішуємо проблему однієї людини. Тому створюйте ОСББ, тоді ми би розуміли, що це є звернення від ОСББ, вже б ставили питання на виконком стосовно обмежувальних знаків чи заборонних  дорожніх знаків. Створюйте ОСББ, повірте – колективно вирішувати усі проблеми будинку набагато простіше і швидше!

– Дехто з мешканців пропонує встановити бювети з питтною водою?

– Я ще пам’ятаю у Івано-Франківську таке. Колись був такий спосіб – бились свердловини, подавалась вода тому, що були проблеми з централізованим водопостачанням і в такий спосіб намагались вирішувати ці питання. Ідея була дуже добра тому,  що вода була якісна, питна, чиста. Питання цікаве давайте візьмемо його не вивчення, поцікавимося скільки коштує відновити таку свердловину.

– Чи можливо організувати довіз вихованців центру “Довір’я” на обід до Бурштинського енергетичного коледжу?

– Це проблема децентралізацій них процесів, наш автобус не дуже хотіли віддавати сусідня громада для довозу дітей до школи, але ми вирішили це питання. Насправді існує проблема у транспорті – ми очікували,  що буде ще один автобус до початку навчального року, але знову ж таки – це не від нас залежить, бо це за державні кошти. Він буде придбаний орієнтовно вкінці вересня- на початку жовтня. Тоді ми розвантажимо той транспорт і зможемо виділяти на цей період для центру «Довір’я». За літній період навіть мови не має тому. що навіть рекомендовано дітям було пресуватися пішки тому, що це питання соціальної адаптації, воно є дуже важливим, а в осінньо –  зимовий період ми це питання вирішимо точно.

– Що з нашим індустріальним парком?

– На сьогоднішній день, розробляється концепція, тому що індустріальний парк задекларований, як земельна ділянка, яку виділили і назвали індустріальним парком. Має бути концепція – який напрямок обираємо, на чому він буде спеціалізуватися. Крім того, ми очікуємо на прийняття законодавчих змін по індустріальному парку тому, що є законопроєкт, який знаходиться на розгляді у Верховній Раді. Він точно буде розглянутий і він точно трохи змінить і процедуру, і статус, і фінансування з точки зору держави. Ми паралельно працюємо над концепцією. Ніхто це питання не забув, крім цього ми опрацьовуємо питання підведення комунікацій туди.

– Днями, розгорілися суперечки після опублікованого допису одного з інтернет-видань щодо придбання міською радою сміттєвозу. Кажуть, що задорогий, є дешевші варіанти. В чому тут справа?

–  По-перше, ми його ще не придбали , закінчились тендерні процедури і там є питання терміну виконання договору. Дорогий? Для того існує тендер, ми поставили дуже серйозні вимоги до цього сміттєвоза. Є певна марка, бо сміттєвози є різні. Також є певні технічні характеристики. Хто виграв я ще навіть не знаю.  Але знаю точно – якщо він переміг, значить він запропонував кращу ціну, найнижчу для вказаних технічних характеристик. Конкретний автомобіль, який відповідає конкретним характеристикам. Я думаю, через місяць  ми його придбаємо і він буде обслуговувати не лише м. Бурштин, а всю громаду.

– Прокоментуйте, будь ласка, ситуацію щодо оплати коштів за риболовлю.

– Керівництво рибгоспу запевняло в тому, що мешканці, які мають реєстрацію місцеву і Бурштинської територіальної громади будуть мати безоплатну можливість ловити рибу. Тому шановному рибалці пропоную звернутись на пряму до керівництва рибгоспу. Це, напевно, якесь не порозуміння або не можна було підтвердити документально реєстрацію на території міста Бурштин або територіальної громади. Тому прошу мати при собі відповідні документи.

Якщо ви надаєте документ з реєстрацією і на це не реагують – потрібно буде ще раз нагадати керівництву рибгоспу, що була така домовленість.

– І на останок – що за вежу мають будувати в нашій громаді? На останній сесії було прийнято рішення про співфінансування такого проєкту.

– По перше це є біблійна історія. Вежа Давида пов’язана з релігійно-культурним комплексом Гора над Дністром, який є на території нашої громади. Загалом, це питання не витрачання коштів, а їх залучення. Одним із пріоритетів обласного конкурсу для громад, куди ми подали цей проєкт – є розвиток існуючих туристичних місць. На жаль, на даний час ми не можемо особливо похвалитись якимись подібними місцями на території нашої територіальної громади, тим більше це проєкт не одноразово вигравав проєкти, власне, обласного конкурсу, починаючи з 2018 року відповідно з точки зору економічної доцільності. Є ініціатива мешканців, які цей проєкт просувають і дійсно це питання було підтримано на сесії міської ради. Умова така – ініціатива, наявність документації та існуюча туристична атракція. Співпало так, що це можна було зробити, наші витрати не співмірні тому, скільки додаткових коштів ми можемо отримати. На розгляді був ще один проєкт на цей конкурс, проте економічно він був абсолютно не вигідним тому, що треба було витратити близько мільйона нам, а лише половину з обласного бюджету. На разі цей проєкт був більш вигідним.

  • Дякуємо, Ростиславе Богдановичу, за розмову та чіткі роз’яснення. Сподіваємося, що багато мешканців громади знайшли відповіді на свої запитання.

Розмовляв: Володимир Капусняк, головний редактор газети «Вісник Бурштинської громади».

 

 

 

 

 

Попередній ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ   РАЙОННИЙ   СЕКТОР №2 філії Державної установи «Центр пробації» в Івано-Франківській області

Залиште свій коментар

Бурштинська міська рада


Контакти

вул. Січових Стрільців,4 м. Бурштин, Івано-Франківський район, Івано-Франківська область, Україна, 77111

Графік роботи:

Понеділок – четвер: 08:00 – 17:15
П’ятниця: 08:00 – 16:00
Обідня перерва: 12:00 – 13:00
Субота – неділя: вихідний

В розробці

Бурштинська міська рада © 2021. Всі права захищено